باهمت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد؛

تخصیص ٢٠٠ یاری برگ مشاوره پیش از طلاق

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۹۵۴۹
تخصیص ٢٠٠ یاری برگ مشاوره پیش از طلاق
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تخصیص ٢٠٠ یاری برگ مشاوره پیش از طلاق به منظور برخورداری افراد نیازمند، از خدمات اجتماعی رایگان خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی شیخ زاده در تشریح این خبر گفت: در فرآیند طلاق زوج ها در شرایط پراسترسی قرار می گیرند و هیجانات و احساسات پیچیده مانع از بررسی تمام جوانب طلاق بر زوج و افراد خانواده می گردد.

وی ادامه داد: مشاوره پیش از طلاق به زوج ها کمک می کند تا با آگاهی نسبت به چالش های مسیر پیش رو تصمیم منطقی بگیرند و در بسیاری از مواقع هم با حل تعارضات میان زوجین مانع از جاری شدن طلاق می شود.

به گفته شیخ زاده، هم اکنون پیرو انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی با معاونت فرهنگی اجتماعی قوه قضاییه مقرر شده است، زوجین متقاضی طلاق به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده شوند، اما بسیاری از زوجین به دلیل عدم توانایی مالی نمی توانند از این جلسات مشاوره بهره مند شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سیر صعودی آمار طلاق در جزیره قشم در سال های گذشته، بیان کرد: در همین راستا 200 یاری برگ یا بن مشاوره پیش از طلاق، به منظور استفاده زوجین کم بضاعت از خدمات روانشناختی رایگان توسط این معاونت تهیه شده و در اختیار افراد نیازمند قرار می گیرد.

شیخ زاده تصریح کرد: بخشی از این بن ها دراختیار مرجع قضایی قرار می گیرد تا با شناسایی افرادی که واقعا نیاز به حمایت مالی در زمینه مشاوره دارند در اختیار آنها قرار بگیرد و بخشی نیز در اختیار مدیریت اجتماعی سازمان قرار دارد که با تشخیص مراجع ذی‌صلاح، دفتر امامان جمعه و معتمدین جزیره قشم در اختیار زوجین کم بضاعت قرار خواهد گرفت.

بنا براین گزارش، زوج درمانگر و مددکار می تواند با مداخلات تخصصی و آموزش برخی مهارت های زندگی زناشویی و گذراندن دوره های لازم به زوجین کمک کنند، مشکلات خود را بهتر بشناسند و برای آنها راهکارهای سالم تری بیابند، در نهایت اگر همچنان برای طلاق مصر باشند، کاهش آسیب های ناشی از طلاق محور جلسات مشاوره آن زوج قرار می گیرد.

 

نظر شما