رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

دوشنبه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان مرکزی آغاز می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۱:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۹۵۶۰
دوشنبه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان مرکزی آغاز می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون عمومی برای لایه‌های مختلف جمعیتی در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی علیه ویروس کرونا از دوشنبه این هفته (ششم اردیبهشت ماه جاری) آغاز می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان  در نشست مدیریت کرونا استان مرکزی ، افزود: نخستین گام واکسیناسیون عمومی کرونا برای افراد بالای ۸۵ سال خواهد بود که جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: در مراحل بعدی  واکسیناسیون استان نیز  به ترتیب گروه‌های سنی ۷۰ تا ۷۹ سال، ۶۰ تا ۶۹ سال و سایر سنین واکسن دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امکانات رفاهی مانند سایه‌بان، مکان مناسب برای حضور مشمولان واکن و تزریق در خودرو تکلیف شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها  است که باید در اسرع وقت با بهترین شکل مهیا شود.

دکتر جمالیان افزود: سالمندان نیازی نیست  به‌خاطر کهولت سن  به مراکز جامع سلامت برای دریافت واکسن کرونا مراجعه داشته باشند و باید از طریق پرونده الکترونیک در مراکز سلامت اقدام شود و با آنان تماس گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: افرادی که تاکنون برای تشکیل پرونده الکترونیکی به مراکز جامع سلامت مراجعه داشته‌اند باید برای دریافت واکسن به مراکز جامع سلامت مراجعه حضوری داشته باشند و تشکیل پرونده دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به شیوع کرونا هندی در کشورهای مجاور لازم است صنایع استان در مراوده با هندوستان قرنطینه شوند تا عامل انتقال این ویروس جهش یافته به استان نباشند.

دکتر جمالیان افزود: ظرفیت بستری در مراکز درمانی بیماران در استان مرکزی تکمیل شده و اکنون مدیریت کرونا در حوزه درمان به دلیل محدودیت امکانات بسیار سخت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند صعودی بیماری در هفته جاری شمار مبتلایان به کووید ۱۹ همچنان افزایش داشته باشد اما امید از از هفته آتی روند مراجعه برای بستری در مراکز درمانی استان تثبیت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز