استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

تکمیل زنجیره طرح هاب منطقه ای شتر در استان

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۹:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۹۹۵۵
تکمیل زنجیره طرح هاب منطقه ای شتر در استان
استاندار خراسان جنوبی بر تکمیل زنجیره پرورش شتر در طرح هاب منطقه ای شتر تأکید کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی وضعیت پیشرفت تعهدات استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درخصوص تحقق تفاهم نامه اجرای طرح هاب منطقه ای شتر خاطرنشان کرد : تکمیل زنجیره پرورش شتر در راستای سودآوری و درآمد زایی برای فعالان این حوزه باید در اولویت امور قرار گیرد.
وی ضمن تشکر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به واسطه اقداماتی که در زمینه اجرای تعهدات خود در تفاهم نامه هاب منطقه ای انجام داده اند، گفت: انعقاد تفاهم نامه به معنای روشن کردن مسیر و ارائه راهکارهای لازم برای انجام طرح هایی همچون هاب منطقه ای شتر می باشد.
استاندار با اشاره به مفاد تفاهم نامه منعقده در این زمینه تصریح نمود: بر اساس این تفاهم نامه، استان مکلف به تأمین زیرساخت ها شده که به جهت اهمیت موضوع، تحقق این تعهدات در دستور کار دستگاه ها قرار دارد.
ملانوری ادامه داد: با هماهنگی با دستگاه های مرتبط و هم افزایی بین بخشی، این تعهدات به طور کامل اجرایی می شوند.
وی متذکر شد: با عنایت به این که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در راستای تحقق این طرح، وظایفی دارد لذا اصرار بر این است که این حوزه هم به تعهدات خود عمل کند.
استاندار تصریح نمود: با توجه به تجاربی که طی یک سال گذشته و در جریان اجرای این طرح کسب شده و با عنایت به خشکسالی حاکم بر استان، این تفاهم نامه به موارد تکمیلی نیاز دارد که می بایست به امضای طرفین برسد.
ملانوری گفت: یکی از این موارد، تغییر در شیوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای خرید شتر است.
وی ادامه داد: با تغییری که درخواست استان است، متقاضی همزمان با دریافت تسهیلات برای خرید شتر،باید نهاده هم تحویل بگیرد.
به گفته وی؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باید این نهاده ها را در اختیار دامداران قرار دهد تا دغدغه تأمین نهاده و رفع نیاز دام نداشته باشند.
استاندار خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی با تحویل نهاده، شرایط را برای پرورش شتر فراهم می کند و به منظور تحقق تعهدات خود و تکمیل زنجیره شتر، شیر تولیدی را از دامدار تحویل می گیرد.
ملانوری متذکر شد: قیمتی که برای شیر تولیدی دامداران تعیین می شود، باید به گونه ای باشد که افراد را به دریافت تسهیلات، خرید شتر و پرورش آن ترغیب نماید.
وی تأکید کرد: ما نباید به گونه ای اقدام کنیم که متقاضیان پرورش شتر، در ادامه راه برای تأمین نهاده و علوفه مشکلی داشته باشند.
شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد، بند بند مفاد تفاهم طرح هاب منطقه ای شتر، به منظور رفع موانع احتمالی و کمک به شتاب بخشی به روند اجرای تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت.
مشاور ارشد شرکت پردیس، نماینده شرکت پردیس در استان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان، مدیرکل سرمایه‌ گذاری و اشتغال استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر کل جهاد کشاورزی، مدیرکل دامپزشکی و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز