استاندار مرکزی:

سال ۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم گام‌های بلندی در راستای تحقق جهش تولید برداشته شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۰۷۳۶
سال ۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم گام‌های بلندی در راستای تحقق جهش تولید برداشته شد
استاندار مرکزی گفت: بیش از ۹۷ هزار تن انواع کالای غیر نفتی فروردین ماه امسال از نقاط مختلف این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در نشست شورای اداری استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: ارزش محموله‌های صادراتی استان مرکزی در فروردین ماه امسال ۷۶ میلیون دلار برآورد می‌شود که به بیش از ۵۰ کشور مختلف صادر شده است.
وی ادامه داد: سال ۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های‌ظالمانه دشمنان شاخص‌های مطلوبی در استان مرکزی رقم خورد و گام‌های بلندی در راستای تحقق جهش تولید برداشته شد.
استاندار مرکزی با اشاره به هفته‌های پایانی فعالیت دولت دوازدهم نیز گفت: مدیران و مسئولان وظیفه دارند در این مدت باقیمانده از عمر دولت، فعال‌تر و پویاتر از گذشته اقدام کنند و با کارنامه‌ای درخشان دولت را تحویل مسئولان آینده دهند و در این مسیر هیچ قصور و کم‌کاری از هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.
آقازاده در تشریح شرایط کرونایی استان مرکزی نیز گفت: در 2 هفته گذشته آمارهای مربوط به کرونا جز در مورد فوتی ثابت بوده است و آمار بالای فوتی‌ها نیز ناشی از ابتلاهای ابتدای سال است و انتظار می‌رود باتوجه به تثبیت مبتلایان و بستری تا طی ۱۰ روز آینده میزان فوتی ها نیز کاهش یابد.
وی در خصوص وضعیت استان مرکزی در حوزه آب و برق نیز گفت: این شرایط نیازمند همکاری همه است و به همین منظور همانند سال گذشته تغییر ساعت کار ادارات و بانک ها باید در دستور کار قرار گیرد، اگر مردم ۱۰ ساعت صرفه جویی کنند می‌توان از این شرایط عبور کرد.
آقازاده در خصوص  شرایط انتخابات اضافه کرد: فرمانداران باید به دنبال تهیه و تامین خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات باشند و این درحالی است که استان مرکزی در راستای اقدامات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری موفق بوده و هیات اجرایی در استان از مدت ها پیش تشکیل شد.
وی در خصوص ایجاد واحدهای مسکونی گفت: عملیات اجرایی ساخت ۸ هزار واحد مسکونی به غیر از وظیفه و تعهد استان در اقدام ملی، در محل کمربندی شمالی حدفاصل دانشگاه پیام نور و مجتمع خاتم ظرف یک ماه آینده با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز خواهد شد که دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی و خبرنگاران می‌توانند متقاضیان واجد شریط را اعلام کنند و با ساخت این واحدها پیش بینی می‌شود از التهاب بازار مسکن شکسته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز