طرح‌ فراگیر نقشینه در شهرستان بروجن برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۰۹۸۹
طرح‌ فراگیر نقشینه در شهرستان بروجن برگزار می شود
با حمایت اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری طرح‌ آموزش و توانمند سازی بافندگان فرش دستبافت در شهرستان بروجن برگزار می شود.

هادی زمانی مجری طرح نقشینه در گفتگو با خبرگزاری برنا عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح آموزش و توانمند سازی تعدادی از بافندگان فرش دستبافت در سطح شهرستان بروجن به ویژه شهر فرادنبه است.

زمانی عنوان کرد: بدون شک نام بردن از فرش دستباف در هر نقطه از این کره خاکی بدون یاد کردن نام کشور عزیزمان، پوچ و بی ارزش خواهد بود. استان چهارمحال و بختیاری یکی از خاستگاه ها و زادگاه های اصلی فرش دستباف در کشور بوده و نامی آشنا در بازار هنر صنعت فرش دستباف می باشد.

وی در ادامه گفت: فرش‌ ایران‌ با توجه به تمامی کم توجهی های موجود در بازارهای‌ جهانی‌ بخشی از جایگاه خود را حفظ کرده‌ ولی‌ باید تلاش‌ کرد که‌ فرش‌ دستباف‌ تولید کشور و به ویژه استان روز به‌ روز در راه پس گرفتن جایگاه اصلی خود حرکت کند و بازار تجاری‌ پایداری را ایجاد کند و این مهم ممکن نمی شود مگر با اصلاح اشتباهات، آموزش، شناخت بازار های هدف و فراگیری اصول بازاریابی به نحوه صحیح، که در طرح نقشینه گامی کوچک در این مسیر خواهیم برداشت.

مجری طرح نقشینه افزود: در کنار آموزش مخاطبین، کاتالوگ های معرفی طرح های شاخص فرش دستبافت شهرستان طراحی و به صورت چاچی و الکترونیکی انتشار خواهد یافت.

هادی زمانی ادامه داد: در این راستا با همکاری موسسه اُویان فرادنبه برنامه ای مجازی در جهت معرفی دستبافته های منطقه و پرداختن به رنگرزی طبیعی و نخ ریسی برگزار خواهد شد و برای فروش محصولات تولید شده توسط گروه هدف، فضای رایگان در فروشگاه اینترنتی اختصاص داده می شود و به صورت رایگان خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

زمانی در پایان عنوان کرد: در این طرح از همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صندوق کار آفرینی امید استفاده خواهد شد.

 

3

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز