نهبندان و مود برگزیده نخستین دوره شبکه‏ شهر‌های خلاق کشور

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۰:۳۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۱۰۷۳
نهبندان و مود برگزیده نخستین دوره شبکه‏ شهر‌های خلاق کشور
در مراسم پایانی معرفی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور ، نهبندان و مود شهرستان سربیشه از خراسان جنوبی برگزیده این دوره شدند.
به گزارش برنا خراسان جنوبی،  معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی خلاقیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌هاست.
سید علی زمزم افزود : خراسان جنوبی با ۱۳ طرح از شهرستان‌های سربیشه ، قائن ، زیرکوه ، نهبندان ، سرایان و خوسف وارد رقابت با سایر استان‌ها در نخستین دوره از شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور شد.
وی با بیان این که شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات ، موسیقی ، صنایع‌دستی و سنتی ، مد و لباس ، سینما ، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی تشکیل شد گفت : نهبندان در حوزه هنر‌های تجسمی و مود در حوزه صنلیع دستی و سنتی برگزیده شد.
به گفته وی در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند و  ۹ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان‌های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی برگزار شد.
اولین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز