رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

واکسیناسیون عمومی سالمند در استان مرکزی آغاز شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۲:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۱۲۸۱
واکسیناسیون عمومی سالمند در استان مرکزی آغاز شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون عمومی ۱۰ هزار و ۹۰۰ سالمند ۸۵ سال علیه بیماری کووید ۱۹ همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش برنا از اراک، دکتر  سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران افزود: ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر در استان در رده سنی ۸۵ سال هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اراک و یک هزار و ۵۰۰ نفر هم در روستاهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک را شامل می‌شوند.

وی اظهار داشت: با آغاز تزریق واکسن برای گروه سنی ۸۰ ساله‌ها تزریق برای سایر گروه‌های سنی نیز انجام می‌شود و به همین ترتیب همه گروه‌های سنی استان علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهروندان برای تزریق واکسن نیاز به ثبت نام و حضور در مراکز ندارند بلکه با گروه‌های سنی تماس گرفته می‌شود و مکان و ساعت تزریق اعلام می‌شود.

دکتر جمالیان درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی افزود: مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی شیب ثابتی یافته و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته شمار افراد بستری نیز ثابت شود و درحالی که مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور افزایشی است اما در استان مرکزی این شیب ثابت مانده است.

وی اظهار داشت: تغییر رنگ‌ها در شهرهای محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان به نارنجی به معنای کاهش شدت بیماری نیست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به مردم توصیه جدی می‌شود برای شرکت در مراسم شب‌های احیا با دو ماسک و در فضای باز شرکت کنند و در این مکان‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

نظر شما