مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر خبر داد:

برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر بوشهر

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۱:۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۱۷۶۵
برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر بوشهر
مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: انتخابات شورای شهر بوشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ خسرو دهقانی، مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بخش عمده فرآیندهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات سایر شهرها و روستاهای استان بوشهر تا کنون به صورت الکترونیک انجام شده است.

او اضافه کرد: در روز اخذ رأی نیز به جز فرایند صدور تعرفه و شمارش آرا بقیه فرآیندها از جمله احراز هویت رأی دهندگان به صورت الکترونیکی خواهد بود و تمامی شعبه‌های اخذ رأی به دستگاه احراز هویت مجهز خواهد شد.

دهقانی افزود: با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، نتیجه بررسی صلاحیت‌ها امروز از سوی فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: مطابق تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و طبق تبصره یک و دو ماده ۵۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تبصره ماده ۵۳ آئین نامه اجرایی انتخابات شورای شهر آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت‌های نظارت شهرستان و همچنین داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تأیید نشده است؛ می‌توانند به مدت چهار روز از تاریخ ۹ اردیبهشت لغایت ۱۲ اردیبهشت شکایت خود را به هیئت نظارت استان ارائه کنند.

دهقانی در خصوص فرایند برگزاری انتخابات نیز گفت: اخیراً مطابق توافق جدیدی که ستاد انتخابات کشور با هیأت مرکزی نظارت انتخابت شوراهای شهر و روستا، انتخابات شورای شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

او افزود: مطابق توافق اخیر، برگزاری الکترونیکی انتخابات علاوه بر هشت کلان شهر در ۱۶ شهر و مراکز استان‌های دیگر نیز اخیراً تأیید شد که بر این اساس علاوه بر شهر بوشهر در شهرهای ساری، رشت، ارومیه، ایلام، بجنورد، بیرجند، خرم آباد، شهرکرد، یاسوج، گرگان، همدان، زنجان، قزوین و سمنان انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود و اقدامات کار برای این شهرها هم فراهم شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز