رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان :

زنان خانه‌دار در صدر فوتی‌های کرونا خمین بوده اند

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۷۱۷۸۳
زنان خانه‌دار در صدر فوتی‌های کرونا خمین بوده اند
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: شمار مبتلایان به کووید ۱۹ این شهرستان در موج چهارم کرونا افزایش ۲ و نیم برابری داشته و ۶۴۵ بیمار مبتلا به کرونا فروردین امسال در خمین شناسایی شدند.

به گزارش برنا از اراک، دکتر مجتبی دیده‌دار ، افزود: در موج چهارم کرونا ۱۸۵  بیمار کووید ۱۹ به‌دلیل وخامت حال و نیاز به خدمات تخصصی درمانی در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان بستری شدند.
وی، مهمترین کانون ابتلا به ویروس کرونا را تجمع‌ها به‌ویژه دورهمی های خانوادگی دانست و اظهار داشت : ۵۷۲ نفر معادل ۸۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا خمین اظهار کرده‌اند که در ایام موج چهارم کرونا به کانون‌های دورهمی و تجمع‌ها آمد و شد داشته‌اند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: بارها از شهروندان تقاضا شده که در اماکن شلوغ و دورهمی نروند اما ، عادی انگاری و کم‌توجهی به موازین بهداشتی به سرعت کرونا را گسترش می‌دهد.
دکتر دیده‌دار با تاکید بر اینکه مهمترین عنصر مقابله با ویروس کرونا، فاصله گرفتن افراد از یکدیگر است، گفت: بیشترین آمار مبتلایان در فروردین ماه امسال مربوط به گروه سنی ۳۰تا ۳۹ سال است و  زنان خانه‌دار نیز در صدر فوتی‌های کرونا خمین گزارش شده است.
وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی به خوبی از سوی دستگاه‌های مرتبط در خمین  جریان دارد و از آغاز این طرح  بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۶ مورد آزمایش سریع در شهرستان انجام شده و ۲ هزار و ۷۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا  تاکنون در شهرستان خمین ۶ هزار و ۳۹۹ آزمایش پی سی آر  انجام شده که نتیجه آزمایش ۲ هزار و ۶۰۱ نفر مثبت بوده است  و ۲ هزار ۲۳۵ مورد آنان بهبود یافته  و ۱۴۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
دکتر دیده‌دار خاطرنشان کرد: شهروندان تا شکست کامل ویروس کرونا توصیه‌های بهداشتی نظیر شست و شوی دست ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و ماسک، فاصله گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند و از حضور در تجمع‌های خانوادگی و مراکز پرازدحام شهری به شدت پرهیز کنند.

 

نظر شما