حوادث کار در مازندران جان ۱۰۱ نفر را گرفت

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۱۷۸۵
حوادث کار در مازندران جان ۱۰۱ نفر را گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از جان باختن ۱۰۱ نفر و مصدومیت ۹۰۷ در مازندران بر اثر حوادث ناشی از کار طی سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش برنا؛ علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان این که تقریبا نیمی از مرگ‌های ناشی از حوادث کار پارسال مازندران بر اثر سقوط از ارتفاع بود، گفت: ۴۷ مورد از این مرگ‌ها به دلیل سقوط از ارتفاع رخ داد که بیشترین سهم را در مرگ‌های ناشی از کار در مازندران طی سال گذشته داشت.

او افزود: برق گرفتگی و برخورد با جسم سخت نیز به ترتیب با ۲۶ و ۲۲ مورد حادثه منجر به مرگ در رتبه‌های بعدی حوادث منجر به مرگ مازندران در سال ۱۳۹۹ بودند. همچنین ۶ مرگ دیگر نیز بر اثر سوختگی و حوادث دیگر رخ داد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره آمار زمانی فوت‌های ناشی از کار در مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین مرگ‌های ناشی از کار طی سال گذشته در ماه‌های خرداد و مرداد رخ داد که در هر ماه ۱۳ مورد حادثه منجر به فوت ثبت شد. پس از آن نیز اردیبهشت با ۱۲ مورد و تیر با ۱۰ مرگ ناشی از حوادث کار در رتبه‌های بعدی جدول ماهانه مرگ‌های حوادث کار قرار داشتند. کمترین آمار ماهانه مرگ نیز مربوط به آبان است که ۴ کارگر جان باختند.

به گفته این مسئول، بابل با ۱۵ مرگ ناشی از کار در صدر جدول فوت‌های ناشی از کار قرار دارد و پس از آن شهرستان‌های نور و آمل هر کدام با ۱۱ مورد و ساری با ۱۰ مورد مرگ ناشی از کار در رتبه‌های بعدی هستند. شهرستان‌های سوادکوه و بهشهر نیز هر کدام با یک مورد فوتی، ‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

به استناد آمارهای پزشکی قانونی همه قربانیان حوادث کار مازندران در سال ۱۳۹۹ مرد بودند و ۳۰ نفر از آنان بین ۴۱ تا ۵۰ سال سن داشتند. ۸۰ نفر از ۱۰۱ جان‌باخته حوادث کار در مازندران متاهل و سرپرست خانوار و همچنین ۹ نفر از این قربانیان نیز از اتباع غیر ایرانی بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره آمار مصدومان حوادث ناشی از کار در مازندران نیز اظهار کرد: پارسال ۹۰۷ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که ۸۷۵ مرد و مابقی زن بودند.

نظر شما