فرماندار عنوان کرد:

با وجود تثبیت آمار کرونا، شمار فوت شدگان در اراک بالا است

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۹:۵۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۲۸۲۳
با وجود تثبیت آمار کرونا، شمار فوت شدگان در  اراک بالا است
فرماندار اراک گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهر پس از روزهای دشوار برای کادر درمان، مردم و عوامل اجرایی و عبور از شیب تند به وضعیت تثبیت رسیده است.

به گزارش برنا از اراک،  حسین بختیاری افزود:  با وجود تثبیت آمار مبتلایان هنوز شمار فوت شدگان ناشی از کووید 19در اراک بالا است و این مهم و وجود شیوع سویه انگلیسی کرونا در کنار سویه‌های دیگر نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که مردم همچنان خطر این ویروس کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کنند.

فرماندار اراک ادامه داد: همکاری اصناف اراک در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی جای تقدیر دارد و با وجود تنگناهای اقتصادی تخلف‌ها در حداقل ممکن بوده که این مسئله از سوی بازرسان با حساسیت رصد می‌شود.

بختیاری اظهار داشت: انتظار می‌رود که همه اصناف در اجرای مصوبات همکاری مطلوب داشته باشند و بدانند هر تصمیم و محدودیت تنها برای حفظ سلامت و جان مردم است.

وی گفت: روزانه ۲۰ گروه نظارتی از دستگاه‌های مربوطه و ۱۰ گروه مردم نهاد به بازرسی از اصناف، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فعالیت دارند.

فرماندار اراک افرود: اپلیکیشن ماسک در بیش از ۷۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی این شهر اجرا می‌شود و این مهم نقش موثری از جلوگیری مراجعه کنندگان ناقل به کرونا در دستگاه‌های اجرایی دارد.

بختیاری عنوان کرد: از طریق این برنامه، کد ملی افراد مراجعه کننده به دستگاه‌ها از بررسی می‌شود و افرادی که تست کرونای آنها مثبت ثبت شده باشد، نمی‌توانند به دستگاه‌های اداری وارد شوند.

 

نظر شما