واکسیناسیون ۷۰ درصد از کادر درمان خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۲۸۸۹
واکسیناسیون ۷۰ درصد از کادر درمان خراسان جنوبی
چهار هزار و ۷۵۰ دوز واکسن برای تزریق به کادر درمان در خراسان جنوبی توزیع شده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری با بیان اینکه خوشبختانه چند روزی است که افزایش بیماران کرونایی در خراسان‌جنوبی را نداریم، گفت: امیداریم به معنای شکسته شدن پیک چهارم باشد.

احمدی با اشاره به اینکه در هیچکدام از پیک‌ها بیماران ما با کمبود تخت رو به رو نبوده‌اند، گفت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۳۵۷ تخت عادی و ۹۴ تخت ویژه را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان لوازم و تجهیزات بیمارستانی خریداری و تحویل بیمارستان های استان شده است، گفت: به جز یک شهرستان (سرایان) همه بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی اکسیژن‌ساز برای درمان بیماران کرونایی دارند و در حال حاضر هفت دستگاه سی تی اسکن نیز در خراسان‌جنوبی به مردم خدمت رسانی می‌کنند که در تشخیص کرونا قابل توجه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی مانند همه کشور از کادر درمان شروع شد، گفت: امیدواریم این هفته به ۱۰۰ درصد برسد.

واکسن‌های تزریقی در خراسان‌جنوبی عوارض خاصی نداشته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی واکسن عوارض خاصی نداشته است و همان عوارض معمول واکسن‌ها چون تب و بدن درد بوده است.

احمدی با بیان اینکه چهار هزار و ۷۵۰ دوز واکسن برای تزریق به کادر درمان توزیع شده است، گفت: حدود ۷۰ درصد از کادر درمان خراسان جنوبی واکسینه شده‌اند.

وی افزود: همه آن چیزهایی که امروزه درباره اثر بخشی بیشتر یک واکسن نسبت به واکسن دیگری گفته می شود براساس یک تحقیقات کوتاه مدت است و شاید در ماه‌های آتی به نتایج دیگری در این زمینه برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که بهترین واکسن اولین واکسنی است که به دست ما می‌رسد تا بتوانیم خود را از این بیماری حفاظت کنیم و منتظر نوع خاصی از واکسن از کشور خاصی نباشیم.

افرادی که منع تزریق واکسن دارند

احمدی افزود: در حال حاضر خانم های باردار، افراد زیر ۱۸ سال و افراد دارای حساسیت نسبت به واکسن منع تزریق واکسن کرونا دارند.

وی افزود: با این حال اگر کسی در ماه اول بارداری از واکسن استفاده کرده و بعد متوجه بارداری شده است نباید نگران باشد چون هنوز در خانم‌های باردار نیز عارضه خاصی مشاهده نشده است ولی تا اتمام تحقیقات منع تزریق دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه کمبود نیروی پرستاری و پزشکی در خراسان‌جنوبی کمبود نسبی و نه کمبود حاد است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۱۶۰ پرستار به مجموعه نیروهای پرستاری خراسان‌جنوبی افزوده شده، ۱۱۰ پرستار تمدید طرح شده و ۱۸ نفر نیز در آزمون‌های استخدامی پذیرش شده‌اند.

 

نظر شما