استاندار مرکزی:

چک های صادره از سوی اصناف تا دو هفته آینده برگشت نخواهد خورد / فعالیت گروه شغلی دو مجاز شد / ادارات همچنان با یک سوم پرسنل فعالیت خواهند داشت

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۳:۲۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۳۰۱۹
چک های صادره از سوی اصناف تا دو هفته آینده  برگشت نخواهد خورد / فعالیت گروه شغلی دو مجاز شد / ادارات همچنان با یک سوم پرسنل فعالیت خواهند داشت
استاندار مرکزی گفت: اصناف گروه دو استان از فردا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸.۳۰ عصر مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان مرکزی به خوبی در حال طی شدن است و رتبه خوبی در اجرا توسط استان کسب شده است. از ۲۸ هزار دز واکسن تحویلی، ۲۴ هزار دز تزریق شده و امیدواریم طی هفته جاری تمامی افراد ۸۰ سال به بالا در استان واکسن دریافت کنند و از هفته آینده ۷۰ سال به بالا آغاز شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم طی دو ماه آینده گروه های بیشتری واکسن دریافت کنند، افزود: طی یک هفته گذشته با همکاری بخش های مختلف، اصناف و مردم خوشخبتانه در مجموع شاهد کاهش قابل توجهی در موارد فوتی و مبتلایان هستیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در طول ۴ هفته اخیر اصناف استان مرکزی یک هفته بیشتر از تعطیلی مصوب ستاد ملی تعطیل شدند و این امر باعث شد که هشت هزار نفر به صورت مستقیم تحت تاثیر این تعطیلی ها متحمل خسارت شوند.

آقازاده با اشاره به تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: چک های صادره از سوی اصناف تا دو هفته آینده در بانک ها برگشت نخواهد خورد و معاون اقتصادی استاندار نیز با شورای بانک های استان این موضوع را پیگیری می کند و جرائم ناشی از عدم صدور اظهارنامه نیز بخشوده می شوند، همچنین امهالی برای مدت دو ماه از سوی سازمان امور مالیاتی برای اصناف در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با پیشنهاد کلی اتاق اصناف مبنی بر فعالیت اصناف طبق ساعت کاری مشخص به صورت موقت و آزمایشی موافقت می کنیم. اگر رعایت پروتکل های بهداشتی انجام نشود مسئول مستقیم آن اتاق اصناف خواهد بود و اگر بازار اراک رعایت نکند بدون تعارف و ناچارا تعطیل می کنیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: همراهی اصناف باعث شد که پیک بیماری به شرایط  باثباتی برسد و ضمن قدردانی از این همکاری، اما باید در زمان بازگشایی صنوف حتما رعایت پروتکل ها انجام گیرد. بر همین اساس اصناف از ساعت ۱۰ صبح تا نهایتا ۱۸.۳۰ عصر و قبل از اذان مغرب طی هفته جاری فعال می شوند. ارزیابی این هفته در جلسه آتی انجام می شود و در صورت نبود مشکل ادامه فعالیت مجاز خواهد بود.

وی در خصوص صدور پروانه کسب گفت: به صورت موقت صدور و تمدید پروانه کسب تسهیل شده است و نیازی به استعلام از سوی سازمان امور مالیاتی نخواهد بود.

آقازاده با اشاره به امکان برگزاری نماز جماعت در مساجد از امشب با محوریت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: مراسم شب های قدر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود و از هیئات مذهبی درخواست می شود مسائل بهداشتی را به خوبی مدنظر داشته باشد، خوشخبتانه تجربه خوبی از شب های قدر سال گذشته و ماه محرم داشتیم و امیدواریم امسال نیز این تجربه خوب مجددا تکرار شود و مشکلی درخصوص بیماری کرونا نداشته باشیم. ادارات نیز در روزهای یکشنبه و پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۹.۳۰ صبح کار خود را آغاز می کنند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: ادارات همچنان با یک سوم پرسنل فعالیت خواهند داشت و فرمانداران نسبت به تردد به شهرها توجه ویژه داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اصناف استان مرکزی یک هفته زودتر از کشور تعطیل شدند و این تعطیلی تبعات و فشارهای زیادی به همراه داشته است، موافق بازگشایی هستم، اما خواستار تشدید نظارت ها هستم و اگر ظرف سه تا چهار روز آینده رعایت پروتکل ها در ۵۰ درصد اصناف انجام نگرفت، مجددا تعطیلی خواهیم داشت.

 

نظر شما