رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

سالمندان بالای ۸۵ سال برای دریافت واکسن مراجعه کنند

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۰۸:۲۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۵۷۱۵
سالمندان بالای ۸۵ سال برای دریافت واکسن مراجعه کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افراد بالای ۸۵ ساله که تاکنون برای واکسیناسیون با آنها تماس گرفته نشده، طی روزهای آینده با کارت ملی به ۲ مرکز واکسیناسیون اراک واقع در شهرک گردو و معاونت بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر بود از فردا شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ ساله ها علیه کرونا آغاز شود اما با توجه به اینکه برخی از سالمندان بالای ۸۰ ساله نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکردند و یا با این جامعه هدف تماس گرفته نشده است،  در ۲ روز آتی علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد از این جامعه هدف واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: برخی از سالمندان نگرانی دارند که واکسن کرونا تقلبی است که این گفته به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که تمام نمونه‌هایی که در استان برای سالمندان بالای ۸۰ سال انجام شده از نوع " سینوفارم چین" و مورد تایید وزارت بهداشت است و تاکنون هیچ نوع عارضه ای نداشته است.
دکتر جمالیان استان مرکزی را از استان های پیشرو در انجام واکسیناسیون علیه کرونا عنوان کرد و گفت: از روز دوشنبه هفته جاری بیستم اردیبهشت ماه افراد بالای ۷۵ سال می توانند علیه ویروس کرونا واکسینه شوند و باید اذعان داشت که سومین مرکز تزریق واکسن نیز برای این هفته آماده سازی شده است.
وی ادامه داد: اکنون این آمادگی در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد که روزانه دو تا سه هزار نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شوند چرا که این مراکز واکسیناسیون ظرفیت پذیرش بسیار بالایی دارد و نگرانی به لحاظ ازدحام جمعیت وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در دومین مرکز نیز ۱۲ کانتر واکسیناسیون وجود دارد و انتظار می رود برای سرعت دهی بیشتر برای انجام واکسیناسیون، ارگان های دیگر نیر یاریگر دانشگاه باشند و کامپیوتر، اینترنت و نیروی حراست در اختیار دانشگاه قرار دهند.
دکتر جمالیان بیان داشت: تاکنون ویروس هندی کرونا در استان مشاهده نشده است اما با توجه به اینکه در استان های همجوار این ویروس وجود دارد، بسیار ریسک خطر وجود دارد که انتظار می‌رود مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را مدنظر ویژه قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز