آبگیری سه سد در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۱:۴۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۹۱۰۹
آبگیری سه سد در استان بوشهر
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال سه سد خاییز تنگستان، ارغون دشتستان و اخند عسلویه آبگیری می‌شود که نقش مهمی در حل مشکلات آب استان خواهد داشت.

به گزارش برنا؛ علی محمدی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از در دست ساخت بودن هفت سد در استان خبر داد و گفت: سد‌های خاییز در تنگستان، باغان و دشت‌پلنگ در دشتی، دالکی، ارغون و تنگ‌ارم در دشتستان و اخند در عسلویه با سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال سه سد خاییز، ارغون و اخند آبگیری می‌شود می‌شود که نقش مهمی در حل مشکلات آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت نقاط مختلف استان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه سد خاییز تنگستان در نیمه نخست امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، عنوان کرد: این سد آب مورد نیاز ۶۷۰ هکتار از نخلستان‌های زیر پوشش شبکه آبیاری اهرم را تامین می‌کند.

او پیشرفت سد ارغون دشتستان را هم بیش از ۸۹ درصد اعلام کرد و افزود: این سد فصل تابستان به بهره‌برداری می‌رسد و نیاز آب آشامیدنی ساکنان شهر کلمه دشتستان را به نقطه پایدار می‌رساند.

محمدی با اشاره به اینکه، سد اخند در شهرستان عسلویه برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و تغذیه آبخوان پایین دستی در حال ساخت است، گفت: اکنون سد اخند ۷۵ درصد پیشرفت دارد و تا شهریور بدنه آن تکمیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه سد‌های باغان و دشت پلنگ از محل اعتبارات فاینانس خارجی در حال اجراست افزود: سد دشت پلنگ با هدف تامین آب آشامیدنی و صنایع و مهار سیلاب‌های رودخانه دشت‌پلنگ و بهبود وضع آبیاری زمین‌های کشاورزی پایین دست جنوب استان طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر همچنین با اشاره به اینکه سد باغان به تامین آب شهرستان‌های جم و دشتی کمک می‌کند، گفت: سد باغان نقش ویژه‌ای در تأمین آب آشامیدنی بخش ریز شهرستان جم و آب بخش کشاورزی شهرستان دشتی دارد که انتظار داریم سال آینده به بهره برداری برسد.

او تکمیل سد دالکی در دشتستان را یکی از مطالبات مهم کشاورزان و ساکنان این منطقه دانست و افزود: روند ساخت این سد با پیگیری‌های صورت گرفته تسریع شده است و امیدواریم بر اساس برنامه تعیین شده آبگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز