به همت سمن حامیان طبیعت شرق:

دو دستگاه ویلچر از محل فروش در بطری خریداری شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۰:۳۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۹۴۹۰
دو دستگاه ویلچر از محل فروش در بطری خریداری شد
دو دستگاه ویلچر از محل فروش یک تن در بطری جمع آوری شده خریداری شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، دبیر سمن حامیان طبیعت شرق : مصادف با عید سعید فطر، آرتوان(کمپین جمع آوری دربطری پلاستیکی برای کمک به نیازمندان در سه خراسان)  دو دستگاه ویلچر خریداری شده از محل فروش حدود یک تن دربطری های جمع آوری شده توسط هم استانی های عزیز، در بیرجند خبر داد.

ریحانه رحیم آبادی: این حجم دربطری پلاستیکی که شامل دربطری های پلاستیکی نوشیدنی ها، شوینده ها، آرایشی ها، روغن ترمز و ضد یخ و ... می باشد از طریق آشیانه ها که محل تحویل گرفتن دربطری ها از شهروندان هستند به آرتوان می رسد.

وی ادامه داد: یکی از این ویلچرها به بشرویه ارسال شده و به موسسه خیریه امیر المؤمنین اهدا گردید و دیگری طی روزهای آینده به یکی از روستاهای کم برخوردار اطراف معدن قلعه زری فرستاده خواهد شد.

ریحانه رحیم آبادی سرپرست این پویش توضیح داد: این پویش سال ۹۴ فعالیت خود را با سه محور اصلی زیر و با شعار "میشه دور نریخت" آغاز کرد جهت:

۱) جلب توجه عموم شهروندان به معضلات محیط زیستی از جمله اهمیت تفکیک پسماند از مبدا

۲) ترویج کار داوطلبانه 

۳) انجام امور خیرخواهانه با دست خالی

وی افزود: میخواهیم به همگان در عمل نشان دهیم که هر چیزی که مورد استفاده ما نیست نباید زباله تلقی شده و چه بسا در طبیعت رها شود و موجبات آسیب و حتی مرگ جانداران دیگر را فراهم آورد. اکنون بر همگان روشن شده که میتوان با دست خالی لبخند آفرید و ثواب اخروی اندوخت. آنها به چشم میبینند که آری قطره قطره ها به دستان خودشان جمع میشوند و دریا دریا مهربانی می آفرینند. تاکنون حدود ۲۰ دستگاه ویلچر در نتیجه این همت جمعی، مستقیم و یا از طریق موسسات خیریه استان در خدمت توان جویان نیازمند قرار گرفته است و با مشارکت و احساس مسئولیت بیشتر هم استانی میتوان علاوه بر خدمت به محیط زیست بر میزان این کمک ها افزود و از برکات این خیر جمعی بهره برد‌.

رحیم آبادی در انتها خاطر نشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای  که حفاظت از محیط زیست وظیفه این دولت و آن دولت نیست بلکه یک وظیفه همگانی ست؛ همه ما در مقام اشرف مخلوقات در خصوص طبیعت و زیست مندانش بایستی احساس مسئولیت کرده و در حفظ سلامت این موهبت شگفتِ که امانتی در دست ماست برای آیندگان کوشا باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز