آمادگی واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری برای تامین مواد پتروشیمی

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۲:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۹۶۸۲
آمادگی واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری برای تامین مواد پتروشیمی
رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند توزیع مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند مواد پتروشیمی در استان، برای تامین مواد اولیه مشکلی ندارند.

به گزارش برنا؛ امین صلابت، رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۲۸ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری برای تولید خود ماهانه سه هزار و ۱۰۰ تن مواد پتروشیمی از بورس جذب می‌کنند که این میزان براساس ظرفیت‌سنجی انجام شده از این واحدها است.

او افزود: ظرفیت‌سنجی مواد اولیه مورد نیاز این واحدهای تولیدی از سوی کارگروه تخصیص مواد پتروشیمی براساس نیاز واقعی واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

صلابت تصریح کرد: تولیدکنندگان نیازمند مواد پتروشیمی باید سهمیه مواد اولیه خود را از طریق بورس جذب کنند.

او یادآور شد: همچنین میزان سهمیه واحدهای قدیمی براساس ظرفیت اسمی پروانه بهره‌برداری بود که با توجه به آمار تولید ثبت شده در سامانه بهین‌یاب، میزان خرید مواد اولیه از بورس، صورت‌های مالی حسابرسی شده و مالیات بر ارزش افزوده، مجدد بررسی و بروزرسانی شد.

رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم‌اکنون برای تعیین نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند مواد پتروشیمی، از طریق بررسی صورتحساب‌های مالی، حسابرسی و ارزش افزوده اقدام می‌شود.

او گفت: در صورت جذب همین سهمیه سه هزار و ۱۰۰ تنی مواد پتروشیمی، واحدهای صنعتی نیازمند این ماده اولیه برای تولید خود مشکلی ندارند.

صلابت تاکید کرد: البته جذب مواد اولیه پتروشیمی از طریق بورس با مشکلاتی مانند افزایش یا کاهش ناگهانی قیمت‌ها، صادرات از سوی پتروشیمی‌ها، عرضه کم و رقابت بالا در بورس مواجه است.

نظر شما