آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال در خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۱۱:۴۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۱۵۰۸
آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال در خراسان جنوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا بدون وقفه در خراسان جنوبی در حال انجام است، گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال از امروز در استان آغاز شده است.

به گزارش برناخراسان جنوبی، دکتر دهقانی در ارتباط با خبر 20 شبکه خاوران با بیان اینکه نخستین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونای استان از امروز در بیرجند آغاز به کرده است، گفت: به زودی مرکز تجمیعی تزریق واکسن در شهرستان‌های قاینات، فردوس و طبس افتتاح می‌شود و تزریق گروه‌های سنی هدف در این مراکز انجام خواهد شد.

به گفته وی تزریق واکسن سالمندان در گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر یعنی از سال ۱۳۲۰ از ساعت ۷ صبح انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه زمان و ساعت تزریق واکسن به سالمندان اعلام می‌شود، افزود: سالمندان با مراجعه به این مراکز ، براساس نوبت اعلام شده واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این واکسن‌ها کمترین عوارض را داشته و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است، افزود: سالمندان با اطمینان می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند و در برابر ویروس کرونا مصون شوند.

دهقانی از ورود ۲۴ هزار دز واکسن کرونای دیگر طی چند روز اینده از تهران به استان خبر داد و گفت: به محض اینکه واکسن‌ها به دست ما برسد واکسیناسیون گروه‌های هدف دیگر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما از برنامه واکسیناسیون کشوری عقب نیستیم  و واکسیناسیون بدون وقفه در حال انجام است، افزود: برای آغاز واکسیناسیون گروه سنی جدید باید گروه سنی 80 سال به پایان برسد که از این گروه سنی خواستاریم که فرصت را از دست ندهند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که امکان رفتن به مراکز تزریق واکسن را ندارند باید توسط یک همراه به این مراکز مراجعه کنند تا در صورت بروز عارضه درمان شوند، افزود: افرادی که به هیچ عنوان امکان خروج از محل سکونت خود را ندارند می توانند از طریق مرکز جامع سلامت تحت پوشش خود خواستار دریافت واکسن در محل اسکان شوند.

به گفته وی افراد پس از تزریق باید ۲۰ دقیقه در محل مرکز حضور داشته باشند تا در صورت بروز مشکل رسیدگی شود.

وی در خصوص واکسیناسیون خودرویی نیز گفت: فردا جلسه ای با مشارکت بسیج و سپاه برای انجام واکسیناسیون خودرویی تشکیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز