مبادله دو تفاهم نامه برای افزایش تولید در ستاد توسعه خاوران

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۱۲:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۱۵۳۴
مبادله دو تفاهم نامه برای افزایش تولید در ستاد توسعه خاوران
تفاهم نامه تولید فروسیلیس و فعال سازی ۲۲۹ معدن نیمه فعال خراسان جنوبی امروز با حضور سرمایه گذاران در ستاد توسعه خاوران امضا و مبادله شد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی،  این تفاهم نامه‌ها بین استاندار این استان و سرمایه گذار اصلی هلدینگ معدنی خاوران و مدیرعامل شرکت فروسیلیس امضا شد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست با بیان اینکه راه اندازی کارخانه فروسیلیس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان از خرداد امسال آغاز می‌شود گفت: این تفاهم نامه زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را فراهم می‌کند.

آقای ملانوری با اشاره به اینکه در طرح راه اندازی معادن نیمه فعال در دو دوره کوتاه مدت ۳۰ ماهه و بلند مدت ۶۰ ماهه، ۲۲۹ معدن در استان به چرخه فعالیت کامل برمی گردند افزود: در دوره اول ۶۰۰ میلیارد تومان و در دوره دوم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود که ۵ هزار نفر نیز صاحب شغل می‌شوند.

وی با قدردانی از تلاش صدا و سیما در معرفی ستاد توسعه خاوران در استان و کشور گفت: بزرگترین مانع بر سر راه توسعه‌ی خراسان جنوبی، بی اطلاعی سرمایه گذاران از ظرفیت‌های استان است که کمیته اطلاع رسانی نقش مهمی در آگاه سازی بخش خصوصی دارد.

استاندار با اشاره به اینکه زمینه شناسایی و معرفی ظرفیت‌های شهرستان‌های استان را باید فراهم کنیم افزود: متاسفانه نظارت و مداخلات برای شناسایی ظرفیت‌ها در استان ضعیف است و این سبب معطل شدن سرمایه گذار می‌شود.

آقای ملانوری با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار و در کنار سرمایه گذار بودن از برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است افزود: باید ایده‌های جوانان را در مسیر سرمایه گذاری قرار دهیم تا علاوه بر رسیدن به مرحله اجرا، در مسیر کار و عملیات هم موفق باشد.

وی با تأکید بر تهیه‌ی اطلس سرمایه گذاری در هر شهرستان گفت: تا پایان هفته‌ی آینده این اطلس حداقل در یک فاز توسط شهرستان‌ها ارائه شود.
 

استاندار همچنین از ورود شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در هفته آینده میزبان این شرکت برای سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، گلخانه‌ی و ساماندهی پرواز‌های استان هستیم.

 
آقای ملانوری از راه اندازی قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برای تحقق شعار سال تحت نظر معاونت امور عمرانی استانداری نیز خبر داد.

فرهادی معاون امور عمرانی استاندار هم در این نشست با بیان اینکه ۱۹ طرح در فاز دوم ستاد توسعه خاوران مطرح شده است گفت: بعد از کارشناسی‌های لازم مشخص شده مکان معرفی شده برای برخی از طرح‌ها درست تعریف نشده است و در وحله‌ی اول، طرح‌های مطرح شده را باید به سمت شهرک‌های صنعتی سوق بدهیم.

پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان هم پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای بروزرسانی اطلاعات و اطلس سرمایه گذاری را مطرح کرد.

جرجانی مدیرکل سازمان صمت استان هم به ظرفیت خوب معدن مس منطقه پلند فردوس با ظرفیت ۶.۵ میلیون تن اشاره کرد و گفت: این طرح نیاز به بررسی کارشناسانه و تخصیص تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی دارد.

آخوندی فرماندار شهرستان خوسف هم در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ستاد خاوران با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه گذاری خوبی در این شهرستان وجود دارد و محور توسعه ما، صنایع معدنی با اولویت طلاست، گفت: متاسفانه در بحث تامین زیرساخت‌های آب، برق و جاده برای معادن با مشکل رو به رو هستیم که این موضوع سبب بی رغبتی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز