استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

تشدید سیر نزولی بیماری با رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۴:۲۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۸۲۳۰۱
تشدید سیر نزولی بیماری با رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی، شاهد شدت گرفتن سیر نزولی بیماری کرونا در استان خواهیم بود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،  ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن تشکر از اقدامات کلیه دستگاه های اجرایی، مردم و اصناف در راستای مدیریت بیماری خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی هایی که صورت گرفته در حال حاضر اصلاً شهر قرمز در استان نداریم.
وی ادامه داد: شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان به رنگ نارنجی و شهرستان های سربیشه، زیرکوه، درمیان، خوسف و سرایان به رنگ زرد هستند.
به گفته وی؛ بر اساس این رنگ بندی ها، تغییراتی نیز در محدودیت های قبلی اعمال می شود.
استاندار تأکید کرد: با عنایت به آخرین مصوبات، نماز جمعه در هر شرایط رنگ بندی برگزار می شود.
ملانوری افزود: برگزاری نماز در فضای باز و با حضور ۷۵ نفر در شهرهای قرمز و ۱۰۰ نفر در شهرهای نارنجی از الزاماتی است که باید مدنظر باشد.
وی با تأکید بر رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی در هر شرایطی،متذکر شد: برگزاری نماز جماعت و مراسم مذهبی و اجتماعات نیز تابع همین مصوبه می باشد.
استاندار با اشاره به این که با پیگیری هایی که صورت گرفته، سینماها در گروه ۲ قرار گرفته و مجاز به فعالیت می باشند، گفت: طبق آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، مجموع مشاغل غیر فعال به اندک رسیده است.
ملانوری با تأکید بر آسیب هایی که بیماری کرونا به واحدهای صنفی و تولیدی وارد کرده، اظهار داشت: همان گونه که قبل از این هم تأکید شده، همه دستگاه های اجرایی و نهادها مکلف هستند، ماسک های مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تأمین نمایند.
وی متذکر شد: استاندارد بودن، در دسترس بودن و قیمت مناسب، سه شرطی است که باید ماسک های تولیدی استان داشته باشند تا در خرید ادارات و دستگاه ها لحاظ گردند.
استاندار با اشاره به گزارش ارائه شده از وضعیت استفاده از ماسک در استان گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و افزایش آمار استفاده از ماسک ، سیر نزولی بیماری را در استان به همراه داشته است.
ملانوری ادامه داد: همه باید کمک کنیم تا این سیر نزولی شتاب بگیرد و بتوانیم انتخابات را در کمال صحت و سلامت برگزار نماییم.
وی با بیان این که نامزد ها و ستادهای انتخاباتی هم شیوه نامه‌ها را رعایت کنند، اظهار داشت: برگزاری هر گونه تجمعی در فضای بسته برای نامزدها ممنوع می باشد.
به گفته وی؛ هر چه فضا سالم تر باشد، انتخابات باشکوه تر و با مشارکت بیشتری خواهیم داشت.

 

نظر شما