مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

آب شرب شهرستان آبیک را تا پایان تیرماه تامین می کنیم

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۱:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۴۳۲۷
آب شرب شهرستان آبیک را تا پایان تیرماه تامین می کنیم
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در صورت تامین بموقع اعتبارات فاز اول طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک تا پایان تیرماه تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمید رضا عدل معاون امور زیربنایی، تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور روز چهارشنبه از پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک بازدید کرد.

در این بازدید که یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  فرخزاد معاون عمرانی استانداری و احمد پور فرماندار آبیک نیز حضور داشتند روند پیشرفت فیزیکی پروژه  مورد ارزیابی قرار گرفت. 

یدالله ملکی در این بازدید با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح اظهارداشت: مطالعه پروژه های آبی استان در دهه ۸۰ شروع شد و دو پروژه مهم در لینک شمال برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا کلید خورد و در سال ۹۶ نتواتستیم ردیف اعتباری بگیریم و کار متوقف شد.

dbp2_607038c6c143f88385c946775a01cd6f

وی افزود: برآورد احداث خط اصلی ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شد که با ۶۰ میلیارد تومان تخصیص کار آغاز شد به طوری که در سال ۹۸ حدود ۸ درصد پیشرفت داشت. 

ملکی بیان کرد: با طولانی شدن طرح و افزایش هزینه ها در حال حاضر هزینه اجرا به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که مجبور به فازبندی و اولویت بندی شدیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: به دلیل مشکلات کیفی نبودن آب شرب شهرستان آبیک و بحرانی که این منطقه داشت و مطالبات دیرین مردم تامین آب گوارا و استاندارد، آبرسانی به آبیک در اولویت قرار گرفت. 

وی گفت: پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک به طول  ۱۷.۵ کیلومتر تاکنون ۵۵  درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است. 

dbp2_84e7243e3128c3ac808cf2371355751a

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: با اختصاص بموقع ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح قادریم تا ۲۰  تیرماه آن را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم‌. 

ملکی گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح مهم در تابستان افتتاح شده و جمعیتی بالغ بر  ۱۰۰ هزار  نفر تا افق  ۱۴۲۵ از آب شرب سالم و گوارا برخوردار خواهند شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت:ادامه این پروژه از سد طالقان به استان قزوین به طول ۳۰۰ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد تومان در مرحله انتخاب گروه سرمایه گذاری است. 

وی ادامه داد: طرح مهم انتقال آب شرب از سد طالقان به استان برای تامین آب شرب گوارای ای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان پس از انتخاب سرمایه گذار در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

ملکی اظهار کرد: با اجرای این طرح تامین آب لینک شمالی استان محقق شده و لینک جنوبی از سدبالاخانلو برای جمعیت ساکن در ۵ شهر و ۳۶ روستا تامین می شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با تکمیل طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین   آب شرب گوارا و استاندارد بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد شد.

ملکی افزود: در تولید لوله و خرید وقفه نداریم و بزرگترین کارگاه استان قزوین راه اندازی شده و در  آخر تیر ماه اتصال شبکه برقرار خواهد شد. 

وی بیان کرد: در اجرا مشکل نداریم فقط نگران تولید لوله هستیم و خوشبختانه پیمانکار خوبی داریم فقط تامین لوله انجام شود کار بسرعت انجام می شود و بزودی میزان پیشرفت فیزیکی به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید. 

ملکی گفت: برای اجرای فاز دوم طرح از آبیک به تاکستان فراخوان دادیم و ۲۰ شرکت،  شرکت کردند و هفته آینده فراخوان دوم تعیین سرمایه گذار انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز