بزرگ‌ترین کشتی باری در بوشهر در تاریخ این بندر پهلوگیری گرفت

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۲:۴۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۴۴۰۶
بزرگ‌ترین کشتی باری در بوشهر در تاریخ این بندر پهلوگیری گرفت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با اجرای فاز یک لایروبی بندر بوشهر، بزرگ‌ترین شناور باری با ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفته و در حال تخلیه بار است.

به گزارش برنا؛ سعید زرین‌فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در بازدید از بندر بوشهر بیان کرد: از پارسال که فاز نخست لایروبی کانال و اسکله بندر بوشهر آغاز شد و عمق آب دریا به ۱۱ متر رسید، امکان ورود کشتی‌های با وزن ۳۰ هزار تن فراهم شد.

او افزود: متاسفانه از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ و قبل از ایجاد شرایط جدید، حتی کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تن کالای اساسی نیز وارد بندر بوشهر نمی‌شدند که با پیگیری‌های مستمر مدیریت ارشد استان و همراهی بعضی از مدیران ملی، از سال ۱۳۹۸ شاهد تردد کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به بوشهر هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه تردد کشتی‌های با ظرفیت ۳۰ هزار تن باعث ایجاد رونق اقتصادی و تجاری بندر بوشهر شده است ادامه داد: علاوه بر آن، انبار‌های بندر بوشهر نیز که سال‌ها خالی بود با فعالیت این کشتی‌ها اکنون از کالا‌های اساسی پر شده  و مجموع این فعالیت‌ها باعث بکارگیری نیروی انسانی قابل توجهی نیز شده است.

او، ایجاد شرایط مناسب و حمایت از فعالان اقتصادی و صاحبان کالا‌های تجاری را  یک ضرورت دانست که باعث  ایجاد رغبت بیشتر  بازرگانان کشور برای انتقال بار خود و استفاده از ظرفیت‌های استان می‌شود.

زرین فر تاکید کرد: تلاش می‌شود در انجام عملیات ورود، پهلوگیری، تخلیه بار و سایر فعالیت‌ها، تسهیل‌گری لازم انجام شود و کشتی‌ها کمترین توقف را داشته باشند.

او گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد بوشهر، انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر، طرح مطالعاتی و اجرای لایروبی کانال و خور بوشهر  تا عمق ۱۴ متر برای ورود کشتی‌های اقیانوس پیما تا ۵۰ هزار تن، اجرایی شود.

نظر شما