دبیر هیئت بازرسی انتخابات گلستان خبر داد:

آغاز آموزش بیش از ۲هزار نفر از عوامل بازرسی انتخابات۱۴۰۰ در گلستان

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۷:۴۸:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۴۶۳۴
آغاز آموزش بیش از ۲هزار نفر از عوامل بازرسی انتخابات۱۴۰۰ در گلستان
دبیر هیئت بازرسی انتخابات گلستان از آغاز آموزش بیش از ۲هزار نفر از عوامل بازرسی انتخابات۱۴۰۰ در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ امیر محمدپور دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان گلستان با اشاره به نقش مهم بازرسان در تضمین امنیت انتخابات تصریح کرد: به منظور ارتقای آگاهی و اشراف بازرسان بر قوانین انتخابات دوره های آموزشی "آنچه یک بازرس انتخابات باید بداند" در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری گلستان در سفر یکروزه به شهرستان آق قلا پس از جلسه هیات بازرسی شهرستان با سرپرست فرمانداری، در جلسه مشترک هیات اجرایی انتخابات شهرستان آق قلا، هیات نظارت شورای نگهبان، هیات نظارت شورای شهر و روستا، و هیات بازرسی شهرستان حضور یافت.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان در این جلسه که در محل فرمانداری برگزار شد، به اهمیت برگزاری با شکوه انتخابات اشاره و اظهار کرد: تعامل، هماهنگی و امانت داری انتخابات برای همه ارکان اجرایی انتخابات ضروری و از جمله انتظارات مردم است.

در ادامه محمدپور در همایش توجیهی آموزشی بازرسین انتخابات در شهرستان آق قلا ضمن تدریس اهم قوانین انتخاباتی خاطر نشان کرد: این دوره های آموزشی و توجیهی با محوریت برگزاری انتخاباتی سالم و رعایت اصل بی‌طرفی و امانت‌داری اعضای بازرسی انتخابات و به منظور فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، در سطح استان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان گفت: پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی از جمله مهمترین وظایف بازرسین بر اساس قانون خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت تسلط عوامل بازرسی به شرح وظایف خود و همچنین عوامل اجرایی و هیئت نظارت، در این دوره تلاش شد تمامی موضوعات ضروری تحت عنوان آنچه که یک بازرس انتخابات باید بداند شامل؛ آشنایی با وظایف دست اندر کاران شعب اخذ رای، روند اجرای انتخابات از ۲۴ ساعت قبل از انتخابات، مرحله حین اخذ رای و تا انتهای شمارش آرا، بررسی قوانین، جرائم و نحوه رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی و نحوه پیشگیری از وقوع تخلف انتخاباتی به طور کامل آموزش داده شود .

محمدپور در پایان افزود: تا شروع روند انتخابات بطور مستمر دوره های آموزشی برای بازرسان را در دستور کار خواهیم داشت.

در پایان دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک حق مسلم شهروندی است افزود: این مساله در عین حال وظیفه خطیری است که بر عهده آحاد مردم عزیز ایران اسلامی قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت حداکثری مردم شریف در انتخابات پیش رو صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مستحکم تر از پیش و حماسه ۲۸ خرداد۱۴۰۰ در تاریخ کشور ماندگار شود.

 

 

نظر شما