رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی بیان کرد:

ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در راستای آگاهی بخشی تکلیف رسانه های استان

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۲:۳۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۵۱۶۱
ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در راستای آگاهی بخشی تکلیف رسانه های استان
رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی گفت: رسانه ها باید برای آگاهی رسانی، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و اطلاع رسانی برنامه های انتخابات به مردم، فعال تر از گذشته در سطح استان اقدام کنند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ خوش خبر با بیان این مطلب در سی و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: سیاست ما در انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد انسجام، تعامل و اتفاق نظر بین عوامل اجرایی و بازرسی و همه افرادی می باشد که در این زمینه فعالیت می کنند.

به گفته وی؛ تکلیف همه ما این است که حول محور قانون مداری و رعایت اصل بیطرفی گام برداریم.

معاون استاندار با اشاره به این که با تحقق این هدف، امنیت و سلامت انتخابات را ارتقا خواهیم بخشید، تصریح نمود: باید از همه ظرفیت ها در راستای برگزاری انتخاباتی پرشکوه در استان استفاده کنیم.

خوش خبر تأکید کرد: در این راستا کلیدی ترین نقش را شورای اطلاع رسانی استان در زمینه تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی دارد.

به گفته وی؛ ما باید علاوه بر صیانت از آرای مردم ، این باور را نیز ایجاد کنیم که رأی آن ها در آینده کشور تأثیر فروانی دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: ما باور داریم انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و استفاده ار توان نخبگان را در جامعه عینیت می بخشد.

خوش خبر با اشاره به این که برگزاری انتخابات با وجود بیماری کرونا، تجربه جدیدی است، ادامه داد: هر چند انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این شرایط برگزار شد، اما برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهری و روستایی، مجرب تر عمل خواهیم کرد.

وی افزود: اکنون که مردم و نامزدها تنور انتخاباتی را گرم می کنند، باید نگاه مشترک تبعیت از قانون را در خود تقویت کرده، اخلاق انتخاباتی را رعایت نمایند.

به گفته وی؛ مردم باید با تکیه بر توانمندی ها، از تخریب و سیاه نمایی پرهیز کنند تا سلامت انتخابات تضمین شود.

معاون استاندار متذکر شد:اگر فردی بخواهد منافع شخصی و جناحی را به گونه ای دنبال کند که موجب تخریب منافع ملی شود، دستگاه های قضایی و بازرسی بدون مماشات ورود کرده و فرد خاطی را به مراجع قانونی خواهند سپرد.

خوش خبر یادآور شد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، الزاماتی برای تبلیغات انتخاباتی تعیین شده تا علاوه بر کاهش تجمعات، شاهد حضور مردم در فضاهای باز باشیم.

وی تصریح نمود: طبق محدودیت های اعلام شده، در مناطق قرمز حداکثر ۱۵ نفر، در مناطق نارنجی ۲۰ نفر و در مناطق زرد ۳۰ نفر اجازه حضور در فضاهای بسته را دارند.

به گفته وی؛ در محیط های روباز نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت فضا امکان پذیر می باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: ۱۱۵ شعبه برای بیرجند پیش بینی شده و الزامات لازم برای برگزاری در حال تهیه می باشد و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط نیز برای متولیان و مسئولان پیش بینی شده است.

خوش خبر خاطرنشان کرد: آگاهی رسانی به مردم برای نحوه رأی دادن، از طریق محتواهای تولیدی در رسانه ملی، خبرگزاری ها و فضاهای مجازی انجام خواهد گرفت.

وی اظهار داشت:باید از تمام ظرفیت های موجود، برای تشویق مردم به حضور در انتخابات و ایجاد اطمینان خاطر از سلامت شعب اخذ رأی استفاده شود.

به گفته وی؛ با توجه به شرایط کرونایی، ساعت رأی گیری تا ۲ بامداد خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز