مدیرکل گمرکات استان عنوان کرد:

۶۷ کشور مقصد کالاهای صادراتی استان مرکزی

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۹:۵۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۵۴۴۳
۶۷ کشور مقصد کالاهای  صادراتی استان مرکزی
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: کالاهای صادراتی این استان اکنون به ۶۷ کشور جهان صادر می‌شود که ۲۴ مصد صادرات کالا امسال برقرار شده و مراودات تجاری با آنان صورت گرفته است.

به گزارش برنا از اراک ، اسماعیل حسینی  افزود: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی در مدت مشابه سال گذشته به ۴۳ کشور دنیا انجام می شد.

وی ادامه داد: ۲۲۰ هزار و ۶۷۳ تن کالا به ارزش ۱۷۶ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۲۴ دلار امسال از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۵۶ و ۱۹۲ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: بیشترین محموله‌های صادراتی این استان اممسال به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ازبکستان ارسال شده و انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصونوعات شیشه‌ای و بلور، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی و کاشی و سرامیک از جمله این کالاها بوده است.

حسینی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۵۷۳ تن کالا به ارزش ۸۰ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۵۳۰ دلار کالا در این مدت به استان مرکزی وارد شد که این شاخص نیز در قیاس با  مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی ۴۶ و ۱۴۳ درصد افزایش دارد.

وی اظهار داشت: واردات کالا در این مدت از ۳۲ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و آلمان به استان مرکزی از انجام شده و عمده محموله‌ها شامل مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی و کویل آلومینیوم بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۱۵۱ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۸۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۹۳ هزار ریال امسال در استان مرکزی تشکیل شد که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی و تعداد به ترتیب ۶۸۳ و ۱۱۰ درصد افزایش دارد.

حسینی افزود: گمرکات استان مرکزی امسال ۳۷۷ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۷۶۱ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸۱ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت ۲۶۷ میلیارد و ۹۶۹ میلیون و ۹۳۱ هزار ریال بود که این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز