با هدف کاهش حضور شهروندان صورت پذیرفت؛

واحد پست سیار در اراک راه اندازی شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۰:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۶۰۱۲
واحد پست سیار در اراک راه اندازی شد
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: واحد پست سیار با هدف کاهش حضور شهروندان در مراکز پست و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در اراک راه‌اندازی شد.

به گزارش برنا ازارا‌ک ، محمدرضا عباسی افزود: با راه‌اندازی واحد پست سیار در شهر اراک برای ارسال مرسولات نیازی به مراجعه حضوری نیست و پیک سیار از مقصد محموله را تحویل می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح واحد پست سیار از روزهای گذشته به‌صورت آزمایشی در شهر اراک اجرایی شده که  نتایج رضایت بخشی در این راستا صورت می‌گیرد و در مرحله بعدی در شهر ساوه نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل پست استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر پوشش پست سیار در شهرهای برخوردار، هدفگذاری کسب رتبه نخست سنجه‌های کیفی، توسعه ارزش‌های افزوده از جمله سرویس خرید و فروش اینترنتی و توسعه این سرویس در روستاها و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد خدماتی در سال جاری است. 

عباسی با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری نیز گفت: اجرایی کردن طرح «جی نف» یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در این راستا، زیرساخت‌های  ۸۰ درصد از اماکن آماده سازی شده است و آمادگی کامل وجود دارد که اطلاعات طول و عرض جغرافیایی اماکن مشخص شده را  به صورت رایگان در اختیار سازمان‌های خدمات دهنده دهد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌های استان برای تکمیل طرح جی‌نف زمینه را فراهم کنند که تا آخر امسال کل پلاک های زوج و فرد اماکن در سطح شهر و روستا نصب شود.

مدیرکل پست استان مرکزی ایجاد توسعه سرویس پست لجستیک و توسعه سرویس پست مستقیم را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل پست استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این طرح بانک اطلاعاتی پست ۱۰ رقمی از بانک‌های اطلاعاتی مهم کشور است که مثل کدملی و کد پستی دو بانک اطلاعاتی مهم کشور هستند که هر فرد با کدملی هویت فرد و با کد پستی هویت مکانی شناخته می‌شود و با استفاده از این توسعه سرویس‌های مبتنی بر کدپستی می‌توان فعالیت فروشنده‌ها برای فروش محصولات را تسهیل کرد. 

عباسی اضافه کرد: مبادلات پستی روستاییان در حال حاضر به‌صورت یک روز در میان انجام می‌شود که امید می‌رود که با توسعه مبادلات پستی روستایی و سرویس تجارت الکترونیک این مهم همه روزه انجام شود.

مدیرکل پست استان مرکزی در خصوص توسعه سرویس تجارت الکترونیک در روستاها نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان‌ها،  دفتر امور بانوان استانداری، زنان سرپرست خانوار و تولیدکننده های شهر و روستا که فعالیت تولیدی انجام می‌دهند اما قادر به بازاریابی نیستند، منعقد شده تا به واسطه سرویس تجارت الکترونیک محصولاتشان را به فروش برسانند.

عباسی افزود: اداره پست آمادگی دارد مرسوله‌های تمام ارگان ها و واحدهای تولیدی را به سایر نقاط کشور ارسال کند و مرسوله ها از زمان تحویل تا زمان توزیع قابل رهگیری و پیگیری است و محصولات تحت پوشش بیمه نیز قرار می‌گیرند و این امکان خوبی برای تولید کننده است تا از سرویس پستی برای انجام مرسولات استفاده کنند.

وی همکاری نکردن برخی شهرداری‌ها و سازمان‌ها برای تکمیل طرح جی نف را از مهمترین مشکلات اداره کل پست استان مرکزی دانست و گفت: تسریع در نصب پلاک‌های زوج و فرد و تابلوهای معابر است از مواردی است که برای تکمیل طرح جب نف نیاز است و ضروری و از وظایف شهرداری است در اسرع وقت تحویل دهد.

مدیرکل پست استان مرکزی ارایه خدمات پست را به عنوان ماندگارترین خدمات عنوان کرد و گفت: هزینه خدمات پستی گران نیست چرا که سازمان حمایت از مصرف کننده اجازه افزایش نرخ را به پست نداده و با توجه به اینکه پایین ترین نرخ را دارد مرسوله بیمه و از زمان تحویل رهگیری می‌شود و تعهد به توزیع دارد اگر محموله در موعد مقرر به مقصد نرسد میتوان از پست غرامت دریافت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز