آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۶۰ سرباز چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۲:۰۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۷۱۶۱
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۶۰ سرباز چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری این اداره کل به ۱۶۰سرباز استان در قالب طرح سنجش مهارت ارائه می‌شود.

به گزارش برنا؛ فرانک کبیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای این طرح از چهار سال گذشته آغاز شد، گفت: در این طرح سربازان در طول دوره آموزشی در رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند و پس از گذراندن دوره و برگزاری آزمون موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

به گفته او، سربازانی که در رشته‌هایی فنی مهارت دارند نیز در آزمون شرکت و گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

کبیری اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت زمان دوره آموزشی سربازان کوتاه مدت است و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌‍‌ای زمان و ساعت استاندارد دارد، از ساعت‌های بعدازظهر سربازان برای گذراندن این دوره‌ها در طول ساعات بیشتر استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: برای ارائه این آموزش‌ها طبق تفاهم‌نامه ۲جانبه با نیروی انتظامی و فنی و حرفه‌ای، علاوه بر استفاده از ظرفیت مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای از ظرفیت نیروی انتظامی در قالب کارگاه‌های محیط واقعی از جمله واحدهای نانوایی، آشپزی، مکانیکی، صافکاری برای ارائه آموزش به سربازان استفاده می‌شود.

به گفته او، امسال بیش از ۴۸۲ کارگاه آموزشی در قالب مراکز ثابت، سیارشهری، روستایی و عشایری، جوار دانشگاه، جوار پادگان، زندان، بهزیستی، سکونتگاه‌های غیررسمی و صنایع و صنوف در استان فعال شده است.

نظر شما