بهره برداری از پارک حیدربابا در تبریز

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۰:۲۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۷۶۳۶
 بهره برداری از پارک حیدربابا در تبریز
با هدف افزایش سرانه فضای سبز و خدمت رسانی به مردم تبریز و در راستای تحقق باغ‌شهر تبریز و گسترش فضای سبز شهر، پارک حیدربابا به مساحت ۹۲۸۶ متر مربع با هزینه تملک و اجرا ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان یک پروژه خدماتی شهرداری تبریز بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، پارک حیدربابا چهل و پنجمین پارکی است که در دوره مدیریت فعلی شهرداری تبریز احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد. اجرای پارک حیدربابا، در راستای تداوم برنامه حفظ و تبدیل باغات قدیمی واقع در داخل شهر به پارک و مراکز تفریحی و گردشگری و مانعی برای تغییر کاربری باغات تبریز به فضاهای مسکونی و تجاری است.

با بهره‌برداری از پارک حیدربابا، طرح توسعه آن نیز با تملک باغات همجوار و ادغام آن با این پارک در دستور کار شهرداری قرار دارد که نقش مؤثری در افزایش سرانه فضای سبز و توسعه فضاهای رفاهی و تفریحی شهروندان که لازمه یک شهر زیست‌پذیر است، خواهد داشت.

از جمله اقدامات صورت گرفته در این پارک محله‌ای می توان به دو هزار مترمربع کفپوش، ۲۵۰ تن آسفالت‌ریزی، ۴۵۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۶۵ مترمربع زمین بسکتبال، ۱۴۰ مترمربع زمین هفت‌سنگ، شش چشمه سرویس بهداشتی، و دو میز شطرنج اشاره کرد. همچنین، ۳۱۷ اصله نهال، پنج هزار بوته درختچه، شش هزار و ۹  گلدان گلگاری و دو هزار ۹۰۰ مترمربع چمن‌کاری، در راستای توسعه فضای سبز منطقه کاشته شده است.

پارک حیدربابا واقع در چایکنار و پشت بیمارستان استاد شهریار، یکی از نیازهای اصلی منطقه ۱ بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز