استاندار مرکزی:

۲ هفته منتهی به انتخابات رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود / کرونا در استان به شکل پلکانی وضعیت نزولی دارد

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۳:۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۷۷۹۷
۲ هفته منتهی به انتخابات رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود / کرونا در استان به شکل پلکانی وضعیت نزولی دارد
استاندار مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا در جریان موج چهارم طی ۶ هفته اخیر با رعایت ۸۰ درصدی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در این استان روند نزولی را پیموده است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک،  افزود: گزارش‌ها بیانگر آن است که کرونا در استان به غیر از یکی دو شهرستان به شکل پلکانی وضعیت نزولی را پیموده و وقایع مربوط به این بیماری شامل موارد مثبت شناسایی شده، بستری، درمان سرپایی و جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ با همکاری مردم کاهش محسوس داشته است.

وی اظهار داشت: نتیجه و شرایط کنونی باید همچنان حفظ شود و با توجه به  تعطیلات پیش رو  و انتخابات ۲۸ خردادماه جاری باید همه با حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه کار قرار دهند تا دوباره شرایط شکننده و بحرانی حاکم نشود.

استاندار مرکزی گفت:  ۲ هفته  منتهی به انتخابات رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود و مردمباید از دورهمی، حضور در معابر پرتجمع و مراکز خرید که احتمال انتشار را تقویت می‌کند بپرهیزند.

آقازاده افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفر در چهار روز تعطیلات از ساعت ۱۴ ظهر روز ۱۲ خردادماه تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷خرداد  ممنوعیت دارد، بنابراین برای تحقق این مصوبه با نیروی انتظامی، راهداری و راهور استان همکاری لازم اعمال شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های استان باید در تعطیلات پیش رو در محل خدمت حاضر باشند و پیوسته محدودیت‌ها سفر را کنترل کنند.

استاندار مرکزی گفت: ۵۸ مورد معابر پرتردد استان با هماهنگی ناجا شناسایی شده است که با همکاری فرمانداران تردد در آن‌ها با حساسیت در تعطیلات نیمه خرداد نظارت شود.

آقازاده افزود: لازم است دوربین نظارتی راهور استان که قرار بود وارد مدار شود به‌زودی و قبل از تعطیلات به مجموعه نظارتی راهنمایی و رانندگی بپیونددو نیروی انتظامی به سرعت برای این دوربین ها تاییدیه صادر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: سفر نامزدهای ریاست جمهوری به استان‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است و این مهم در استان مرکزی نیز عملیاتی نخواهد شد و می‌طلبد از ظرفیت‌های رسانه‌ای مجازی برای آگاهی مردم از برنامه‌های انان بهره گرفته شود.

استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی نمی‌تواند امسال به خاطر شرایط بیماری کرونا محل عبور کاروان عزاداران مرقد امام باشد همچنین مراسم ۱۵ خرداد و سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در استان برگزار نخواهد شد.

آقازاده افزود: برگزاری آیین ارتحال  ملکوتی امام خمینی (ره) نیز روز پنجشنبه با رعایت پروتکل‌هایی بهداشتی و شمار کم شرکت‌کننده‌ها در مصلی اراک برگزار می‌شود.

 

نظر شما