آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۳:۴۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۷۸۱۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۹۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شامل ۱۶ بستری و ۳۰ مورد سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۳ مورد از شهرستان بیرجند، ۲۰ مورد از شهرستان قاینات، ۲ مورد از خوسف، ۳ مورد از درمیان، ۱ مورد از سربیشه، ا مورد از طبس و ۶ مورد از نهبندان شناسایی شد.

وی گفت: همزمان از ۱۸۴ آزمایش سریع کرونا ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۷۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۳ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۱ بیمار شامل ۱۴ بیمار ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۶۴ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

دکتر مهدی زاده افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته با ثبت یک فوتی دیگر میزان فوتی‌های کرونایی استان به ۸۹۷ رسید.

به گفته وی تا روز ۵۸ هزار و ۴۱۰ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در شبانه روز گذشته ۴۰۹ نفر در استان واکسن نوبت اول دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت اول دریافت کردند به ۴۲ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

مهدی زاده افزود: در شبانه روزگذشته همچنین ۲۳۱ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت اول و دوم را دریافت کردند مجموعا ۴ هزار و ۲۵۶ نفر رسید.

نظر شما