شهردار تبریز در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی باغشمال خبر داد:

احداث ۲۰هکتار فضای سبز جدید در میدان تیر سابق ارتش

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۱:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۸۲۰۵
احداث ۲۰هکتار فضای سبز جدید در میدان تیر سابق ارتش
شهردار تبریز از احداث ۲۰ هکتار فضای سبز جدید در محل زمین مشهور به میدان تیر واقع در ضلع جنوبی بلوار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی؛ ایرج شهین باهر در بازدید از روند عملیات های عمرانی احداث مجموعه تاریخی فرهنگی باغشمال، سرعت پیشرفت این طرح را مطلوب عنوان کرد و گفت: در چند روز گذشته، یک هزار و ۵۴ سرویس ماشین، نخاله های حاصل از عملیات عمرانی و تخریب قسمت های داخلی ساختمان های موجود را جمع‌آوری و از مجموعه خارج کرده اند و پاکسازی محوطه مجموعه تاریخی فرهنگی باغشمال ادامه دارد.
او وسعت ۱۰هکتاری مجموعه باغشمال را در نوع خود بی نظیر خواند و افزود: تخریب بناهای موجود در ضلع غربی این مجموعه در امتداد خیابان ارتش و به وسعت دو هزار متر مربع تخریب شد و مابقی آن نیز بعد از تحویل دادن ارتش، تخریب و پاکسازی و عملیات عمرانی و باغبانی در محل بناها شروع خواهد شد.
شهردار تبریز، با اشاره به برنامه توسعه فضای سبز در شهرداری منطقه ۳ اظهار کرد: در مجموع ۳۰ هکتار در محل زمین های پادگان سابق ارتش فضای سبز احداث می شود که این میزان ضمن افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز، مکانی زیبا و سر سبز و مناسب را برای گذران اوقات فراغت و تفریح شهروندان فراهم خواهد کرد.
او تصریح کرد: تا دو ماه دیگر فاز اول مجموعه تاریخی فرهنگی باغشمال افتتاح و در اختیار  شهروندان قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما