با حضور معاون وزیر صمت؛

امضای تفاهم نامه تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۶:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۸۳۵۰
امضای تفاهم نامه تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی
تفاهم نامه تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران به امضاء رسید.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های اقتصادی بالایی است، گفت: در سال‌های اخیر دو موضوع تحریم‌ها و کرونا موجب چالش‌های جدی در بحث اقتصاد کشور‌ها و چه بسا کشور ما شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ درصد رشد صنعت در کشور داشتیم، افزود: در ۲۷ قلم کالا به رشد بالایی رسیده ایم و در زمینه تولید لوازم خانگی که وابستگی جدی به خارج داشتیم به رشد ۲ برابری دست یافته ایم.

رسولیان با اشاره به واگذاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرارداد واگذاری زمین در کشور طی سال گذشته، گفت: ۱۴۰ درصد رشد واگذاری در انعقاد قرارداد داشته ایم که امسال این واحد‌ها به بهره برداری می‌رسند.

وی به احیای هزار و ۵۷۷ واحد نیمه فعال و راکد در سطح کشور در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: این اقدام سبب اشتغال ۲۷ هزار نفر شده است و امسال هم هزار و ۶۰۰ واحد دیگر در کشور احیا می‌شوند.

معاون وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور به برنامه‌های این وزرات خانه هم اشاره کرد و افزود: افرادی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زودتر از موعد مقرر موفق به بهره برداری شوند از ۳۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه با مشکل کمبود زمین در برخی نواحی کشور مواجه هستیم گفت: امسال ۱۰ هزار متر زمین به شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی اضافه می‌شود.

رسولیان با بیان اینکه برای تأمین زیرساخت‌ها از جمله برق تا ۳۰ درصد تامین مالی انجام می‌دهیم، افزود: پساب آب فاضلاب را هم خریداری و انتقال می‌دهیم چرا که بنگاه‌های اقتصادی بدون آب کاربردی ندارند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برنامه‌ای برای ایجاد هزار کارگاه در قالب واحد‌های کوچک صنعتی برای در اختیار قرار دادن بخش خصوصی در دستور کار داریم، گفت: ۲۰ واحد کوچک در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود که این واحد‌ها به صورت کامل و تجهیز شده در اختیار قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت عمران و زیرساخت آستان قدس با اشاره به بازید‌های صورت گرفته از طرح‌های این شرکت در استان گفت: رسالت آستان قدس خدمت به مردم است و شعار ما هم از مردم برای مردم است.

دلبری با بیان اینکه آستان قدس بیشتر در حوزه‌هایی که بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه گذاری در آن ندارد، ورود پیدا می‌کند، افزود: در استان خراسان جنوبی باتوجه به ظرفیت‌های موجود که درآمدزا نیز هست، آمادگی کامل برای بهره وری و استفاده از درآمدش برای خود استان داریم.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید ما در خراسان جنوبی بهره وری در حوزه معادن است، گفت: اهتمام داریم در بحث معادن بیشتر فعالیت کنیم و از درآمد حاصل برای حوزه خدمات در خود استان استفاده کنیم.

 

مدیرعامل شرکت عمران و زیرساخت آستان قدس از راه اندازی مجدد طرح دیگ رستم از اواخر تیرماه امسال نیز خبر داد.

 

۲۲ مجوز بی نام هم برای سرمایه گذاری در سطح استان

 عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه در ستاد توسعه خاوران ۵۵ طرح اولویت دار شناسایی شده است، گفت: ۲۲ مجوز بی نام هم برای سرمایه گذاری در سطح استان موجود است.

فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با اشاره به سرمایه گذاری‌های آستان قدس در سال‌های اخیر در استان گفت: در حوزه معادن تعدادی معدن در نهبندان در اختیار استان قدس بوده است که باتوجه به راکد ماندن کار قرار بر بازدید و راه اندازی طرحی در جهت فرآوری این معادن برنامه ریزی شد.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی در بحث سرمایه گذاری آستان قدس افزود: باتوجه به سرمایه گذاری ۷ میلیاردی استان قدس در مجتمع کشت و صنعت نهبندان و ممنوعه اعلام شدن چاه‌های آب، قرار بر طراحی طرحی مبنی بر استفاده از منابع آبی دیگر استان از جمله تجنود زیرکوه و سدسیاهو نهبندان شد.

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه ستاد توسعه خاوران منشا برنامه ریزی‌های خوبی برای کار و اشتغال در استان است گفت: در سطح استان چندین کانون مثل آهنربا در حال جذب سرمایه گذار هستند که این ستاد باید باعث سرمایه گذاری در تمام نقاط استان شود و مختص یک منطقه و این کانون‌ها نباشد.

 

نخعی از پیگیری برای راه اندازی دپارتمان ملی معدن در نهبندان هم خبر داد و گفت: با توجه به ذخایر معدنی این شهرستان، پتانسیل بالایی در بحث اشتغال ایجاد می‌شود.

زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر استان هم در این جلسه ضمن درخواست در بحث احیا مجدد طرح ایجاد کارگاه‌های قالی بافی توسط آستان قدس، گفت: این کار در کنار معادن علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند از مهاجرت هم جلوگیری کند.

وی همچنین با توجه به سرمایه گذار اولین طرح ستاد توسعه خاوران از کلنگ زنی این طرح در تیرماه خبر داد.

لازم به ذکر است تفاهم نامه تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان امروز با حضور رسولیان معاون وزیر سازمان صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نهمین جلسه ستاد توسعه خاوران بین استانداری خراسان جنوبی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز