آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۴ - ۱۵:۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۸۵۴۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
یک نفر براثر کرونا در خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته جان خود را از دست داد و مجموع موارد فوت ناشی از این بیماری در استان به 899 نفر رسید.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۸ هزار  و  ۷۳۷ تست مولکولی در استان انجام شده که منجر به شناسایی ۲۱ هزار و ۲۱۸ مبتلا به کرونا شد و  روز گذشته ۱۵۵ آزمایش انجام شد که در مجموع ۳۶ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۲۹ سرپایی شناسایی شدند.

 

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از شهرستان بیرجند،   یک نفر از خوسف، ۹ نفر از قاین و ۵ نفر از نهبندان گزارش شد و در سایر شهرستان‌ها موردی گزارش نشده است.

 

وی گفت: در حال حاضر ۱۶۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۴ نفر کرونا مثبتند.

 

مهدی زاده  با بیان اینکه  از این تعداد ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: حال سه نفر از این افراد مساعد نیست.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۳۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۳ بیمار شامل ۱۱ بیمار کرونا مثبت ترخیص شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

 

دکتر مهدی زاده افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته با ثبت یک فوتی دیگر میزان فوتی‌های کرونایی استان به ۸۹۹ نفر رسید.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کمبود واکسن در استان و کشور در شبانه روز گذشته واکسن نوبت اول به کسی تلقیح نشده، گفت: تاکنون ۴۲ هزار و ۴۸۷ نفر در استان واکسن نوبت اول را دریافت کردند که آمار‌ها نسبت به روز گذشته تغییری  نداشته است.

 

دکتر مهدیزاده افزود: در شبانه روز گذشته ۷۳ نفر در استان واکسن نوبت دوم را دریافت کردند که مجموع افراد دریافت کننده واکسن نوبت اول و دوم در استان به ۴ هزار و ۷۲۱ نفر افزایش یافت.

نظر شما