سرپرست شهرداری:

شرایط خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌های درون شهری اراک وجود دارد

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۰۸:۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۹۰۸۶
شرایط خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌های  درون شهری اراک وجود دارد
سرپرست شهرداری اراک گفت: ۱۶۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر در راستای کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، سعید بیاتیان افزود: بحث فاصله‌گذاری در اتوبوس‌ها برای حفظ سلامت مسافران انجام می‌شود و کاورکشی در قسمت راننده نیز در تمام اتوبوس‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: نظارت ویژه روزانه بر فعالیت رانندگان و مسافران به لحاظ الزام استفاده از ماسک انجام می‌شود و شرایط خوبی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری اراک وجود دارد.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: نظارت بر عملکرد و فعالیت تاکسی‌رانان اراکی نیز روزانه از سوی بازرسان انجام می‌شود و هیچ راننده‌ای اجازه سوار کردن بیش از ۲ مسافر در صندلی عقب خودرو  را ندارد.

بیاتیان عنوان کرد: افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال جدید و از ابتدای سال در راستای کاهش تعداد مسافر و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و مردم در صورت مشاهده تخلف و سوار شدن سه مسافر در صندلی عقب مراتب را از طریق شماره ۱۳۷ و یا شماره اداره بازرسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک به شماره ۴۱۳۰۵۰۰ اطلاع دهند.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد جدید مدیریت مقابله با کرونا، شیوه پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان اراک تغییر کرده و بر اساس روش جدید اقدام می‌شود.

سرپرست شهرداری اراک افزود: حضور در آرامستان‌های اراک با تردد خودور بلامانع است اما ورودی آرامستان‌ها و در زمان دفن اموات کنترل می‌شود و بر تعداد شرکت کنندگان در آیین خاکسپاری کنترل ویژه صورت می‌گیرد و تنها اجازه به تعداد محدودی برای شرکت در آیین دفن اموات داده می‌شود.

بیاتیان عنوان کرد: ساماندهی وانت‌بارها و بازار روزها از دیگر مورادی است که در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا در کلانشهر اراک از سوی شهرداری با جدیدت دنبال می‌شود.

وی گفت: ضدعفونی و گندزدایی موردی نیز از سوی شهرداری اراک انجام می‌شود و در این راستا مواد استفاده شده بر اساس استانداردهای تعیین شده از سوی مرکز بهداشت است.

 

نظر شما