معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:

با جلب هنرمندان تجسمی گذر فرهنگ و هنر اراک تکمیل می شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۰۸:۰۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۹۱۲۴۲
با جلب هنرمندان تجسمی گذر فرهنگ و هنر اراک تکمیل می شود
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با جلب هنرمندان هنرهای تجسمی به سمت بازار و بافت تاریخی گذر فرهنگ و هنر اراک را تکمیل می شود.

به گزارش برنا از اراک ،  قاسم کاظمی  با اشاره به اینکه سرای کتابفروشان بازار تاریخی اراک یکی از زیباترین سراهای این مجموعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: به دلیل وجود چند کارگاه و فروشگاه فعال صنایع دستی در سرای کتاب فروش‌های بازار تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است که سرای کتاب فروشان بازار تاریخی اراک را به گذر فرهنگ و هنر تبدیل کند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر هنرمندان بسیاری آماده فعالیت در این گذر هستند و در کنار هنرمندان دست‌بافته‌ها، سفال و چوب و ... حضور هنرمندان هنرهای تجسمی این مجموعه و ایده گذر فرهنگ و هنر را تکمیل خواهد کرد و مسلما در این عرصه باید بخش خصوصی و دولتی همکاری و هم افزایی بالایی داشته باشند تا این گذر به مقصد و نتیجه نهایی برسد.

 او با بیان اینکه بخشی ازاین سرا دارای مالکیت شخصی و بخشی مربوط به اوقاف است، افزود: خوشبختانه استقبال هنرمندان صنایع‌دستی از سراهای بازار و بافت تاریخی اراک بالاست به طوری که در کنار سرای کتابفروشان، سرای کاشانی، سرای مهر و ... فعالیت دارند و می‌توان با جلب هنرمندان هنرهای تجسمی این فضا را تکمیل کرد.

قاسمی در خصوص مسئله بیمه هنرمندان اظهار کرد: در حال حاضر پیگیر موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی هستیم و خوشخبتانه دولت نیز دراین راستا تمام تلاش و حمایت خود را به کار گرفته است، از طرفی مسئله آموزش و ترویج در حوزه صنایع‌دستی توسط اداره کل با قدرت دنبال می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: «در حوزه صنایع‌دستی همواره امکانات به کار گرفته شده است به طوری که دوتا از بهترین فضاها مانند قلعه حاج وکیل و منزل قنبری به هنرمندان اختصاص یافته است و درصددیم پس از پایان مرمت منزل عظیمی نژاد این مجموعه به هنرمندان صنایع دستی اختصاص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز