در گفتگوی انتخاباتی با مردم استان خراسان جنوبی :

مرز خراسان جنوبی می‌تواند نقش بزرگی در روابط اقتصادی خارجی ایران ایفا کند

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۰۸:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۱۲۵۸
مرز خراسان جنوبی می‌تواند نقش بزرگی در روابط اقتصادی خارجی ایران ایفا کند
آقای جلیلی یکی از نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، امروز در گفتگو با مردم خراسان جنوبی در شبکه خاوران، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مرز مشترک این استان با کشور افغانستان تأکید کرد.

به گزارش برنا؛ آقای جلیلی در این گفتگو با اشاره به سفر‌های خود به این استان و آشنایی اش با ظرفیت‌های استان، آمار و شاخص‌های خراسان جنوبی در زمینه‌های علمی و دانشگاهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مایه‌ی افتخار دانست و گفت: خراسان جنوبی می‌تواند در همه شاخص‌ها جهش پیدا کند چرا که فرصت‌های بسیار خوبی در بخش‌های کشاورزی و محصولات استراتژیک صادراتی، معادن و مرز دارد.

وی همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان را یک فرصت بزرگ و خوب برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور دانست و افزود: هم جواری استان فراه افغانستان با خراسان جنوبی، این فرصت را ایجاد می‌کند تا محصولاتی که در استان تولید می‌شود به بهترین شکل بتواند از مجرای افغانستان، بازار صادراتی خودش را در این کشور و سایر کشور‌ها پیدا کند.

آقای جلیلی گفت : اگر امروز ما بتوانیم بازار افغانستان را به شکل خوبی هدف کالا‌های ایرانی قرار بدهیم، تولید و صادرات کالا‌های کشورمان چند برابر می‌شود و سهم خراسان جنوبی در این زمینه یک سهم قابل توجه و چشمگیر خواهد بود.

وی، کریدور شمال به جنوب ایران را یکی از مباحث مهم عرصه‌ی روابط اقتصادی با خارج دانست که نه تنها به اقتصاد ما بلکه به اقتصاد کشور‌هایی از جمله هند و چین نیز کمک شایان می‌کند و خراسان جنوبی نقش بسزایی در این مسیر ترانزیتی دارد که باید در این زمینه برنامه‌های جدید طراحی شده در مباحث حمل و نقل ریلی دنبال شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شخصیت‌های بزرگ خراسان جنوبی از جمله علمای بزرگ آیت الله ربانی، آیت الله عارفی و خاندان عبادی، آن‌ها را سرمایه‌های ارزشمند این استان دانست و افزود: خراسان جنوبی در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس نیز فرزندان زیادی از جمله شهیدان رحیمی، ناصری، آهنی و صد‌ها شهید والا مقام دیگر را در دفاع از حریم این مرز و بوم تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.


وی با بیان اینکه جوانان، تحول هر منطقه‌ای را رقم می‌زنند از این قشر خواست سند پیشرفت هر استان را در عرصه‌های اقتصاد و تجارت، کشاورزی و روابط خارجی تدوین کنند و به دولت بگویند چه ظرفیت‌هایی در هر شهر و روستا مورد غفلت واقع شده است تا زمینه شکوفایی آن را فراهم کرد.

آقای جلیلی گفت: اگر می‌خواهیم ایران جهش پیدا کند باید خراسان جنوبی و تک تک استان‌ها جهش پیدا کنند و اگر می‌خواهیم ایران موفق باشد این بدون جهش تک تک روستاها، تک تک شهر‌ها و استان‌ها ممکن نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز