آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۴:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۱۲۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته از طریق تست‌های ملکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۶۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۳ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۶ مورد سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶ مورد از بیرجند، ۳ مورد قاین، دو مورد از زیرکوه و از شهرستان‌های درمیان و نهبندان هر کدام یک مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همزمان در شبانه روز گذشته از ۲۴۰ تست سریع کرونا ۳۲ بیمار جدید شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۴ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال دو نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۴ بیمار شامل ۲۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۲۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز ۵۹ هزار و ۷۸۱ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱ هزار و ۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۴۲ هزار و ۸۱۱ نفر در استان واکسن کرونا در نوبت اول و ۶ هزار و ۲۴۵ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته موردی از فوت جدید ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همان ۹۰۸ نفر است.

 

 

نظر شما