اهدای خون بیش از ۶۸۰۰ نفر در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۲:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۲۵۳۷
اهدای خون بیش از ۶۸۰۰ نفر در استان بوشهر
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۸ هزار نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که ۶ هزار و ۸۶۶ نفر موفق به اهداء خون خود شده‌اند.

به گزارش برنا؛ نرگس عبیدی، مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: ۱۴ ژوئن برابر با ۲۴ خرداد به نام روز جهانی اهدای خون انتخاب شده است و در این روز از همت والا و فعالیت انسان دوستانه تمام کسانی که در زمینه اهدا خون و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی می‌شود.

او با بیان اینکه شعار امسال این روز "اهداء خون تو، تداوم تپش قلب جهان" نام گذاری شده است افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است، زیرا بیماران زیادی، چون هموفیلی، تالاسمی، حوادث و تصادفات و سرطان‌ها به این ماده حیاتی نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر عنوان کرد: از هر واحد خون فرآورده‌هایی، چون پلاکت، گلبول قرمز، پلاسما و کرایو استخراج می‌شود و هرفرد با اهداء خون می‌تواند حداقل جان سه نفر از هم نوعانش را نجات دهد.

او گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز (دوشنبه ۲۴ خرداد) ۸ هزار و ۱۰۱ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کرده که ۶ هزار و ۸۶۶ نفر موفق به اهداء خون خود شده‌اند.

عبیدی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا استقبال هم استانی‌ها برای اهدا خون به علت ترس از ابتلا به این ویروس کاهش یافته، اما ما این قول را به مردم می‌دهیم که تمام اصول بهداشتی در مراکز انتقال رعایت می‌شود و آن‌ها نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند.

او از هم استانی‌ها درخواست کرد: با توجه به نیاز مستمر به فراورده‌های خونی، برای اهداء خون خود اقدام کنند تا نیاز بیماران به این ماده حیاتی برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز