افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۱:۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۹۳۰۰۳
افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان بوشهر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در این استان با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به ۹۱۷ شعبه رسیده‌ است.

به گزارش برنا؛ محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست شورای اداری استان بوشهر، گفت: شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی به ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار رسیده‌است تا ضمن پیشگیری از تجمع، فرآیند رای دادن را برای همه مردم بوشهر تسهیل کند.

او با اشاره به اهمیت مشارکت انتخاباتی در ۲ سطح ریاست جمهوری و شوراها به عنوان حقی قانونی و تکلیفی شرعی، افزود: شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به ۹۱۷ شعبه رسیده‌ است.

ایرانی تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: ملاک اصلی در عرصه انتخابات حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است و مردم نباید با چشم‌پوشی از این حق قانونی، به دیگران اجازه دهند تا به جای آن‌ها تصمیم بگیرند.

ایرانی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از بوشهری‌ها واجد شرایط لازم برای شرکت در رای‌گیری هستند که ۲.۳ درصد از آن‌ها را جوانانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین بار امکان شرکت در عرصه انتخابات را پیدا کرده‌اند.

او گفت: لازم است با اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه و امید زمینه حضور حداکثری این جمعیت در عرصه انتخابات فراهم شود تا ضمن اثرگذاری بر آینده خود و کشور، دشمن را در رسیدن به خواسته‌اش ناکام بگذارند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ایرانی بیان کرد: با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز