معاون سیاسی امنیتی استانداری :

تا قبل از ظهر شنبه، نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی اعلام می شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۸:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۴۷۰۷
تا قبل از ظهر شنبه، نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی  اعلام می شود
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: برگه تعرفه در این استان فراتر از ۱۰ درصد مجموع واجدان شرایط اخذ رای تحویل شده است.

به گزارش برنا از اراک ،  بهروز اکرمیدر جمع خبرنگاران در اراک افزود: هیچ نگرانی در خصوص وجود تعرفه در استان مرکزی وجود ندارد و به اندازه کافی در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات واصله تا ساعت ۱۸، هیچ شعبه اخذ رای استان مرکزی با کمبود تعرفه رای همراه نبوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اگر هر شعبه با کمبود تعرفه مواجه شود، تدابیر لازم اندیشیده شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین تعرفه شود.

اکرمی اظهار داشت: در استان مرکزی سه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال برگزاری است که  مهمترین انتخابات، ریاست جمهوری است و به محض اعلام زمان پایان انتخابات، در ابتدا آرای ماخوذه ریاست جمهوری شمارش می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری در شهرهای کوچک این استان تا چند ساعت پس از پایان انتخابات و در شهرهای بزرگ حداکثر تا قبل از ظهر شنبه 29 خردادماه اعلام شود.

اکرمی عنوان کرد: پس از شمارش آرای ریاست جمهوری، آرای میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پس از آن آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا شمارش می‌شود.

وی گفت: فعالیت ستاد انتخابات استان مرکزی از ۶ ماه گذشته آغاز و تاکنون ۱۸ نشست برگزار شده که ۱۶۰ مصوبه به همراه داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: تاکنون گزارشی از تخلف مشخص و مستند در شعب اخذ رای استان مرکزی گزارش نشده است.

اکرمی گفت: ساختار انتخابات جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که امکان تخلف سازمان یافته در هیچ انتخاباتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: جمعیت واجد شرایط رای دادن استان مرکزی یک میلیون و ۹۸ هزار نفر است که بیش از ۲۳ هزار نفر از این افراد رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: برابر قانون اساسی، انتخابات کشور باید در یک روز باشد اما برای این دوره از انتخابات، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا امکان اخذ رای در شعبی که رای دهنده داشته باشد، تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه وجود دارد.

 

نظر شما
پرونده ویژه