استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

جلب موافقت وزارت صمت برای همراهی با هلدینگ های اقتصادی متقاضی سرمایه گذاری در صنایع معدنی استان

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۰:۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۷۰۲۰
جلب موافقت وزارت صمت برای همراهی با هلدینگ های اقتصادی متقاضی سرمایه گذاری در صنایع معدنی استان
استاندار خراسان جنوبی از جلب موافقت وزارت صمت برای همراهی با هلدینگ های اقتصادی متقاضی سرمایه گذاری در صنایع معدنی استان خبر داد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با اعلام این خبر به تشریح نتایج دیدار خود با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت.
وی گفت: ظرفیت های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و بهره برداری است.
استاندار به ذخایر معدنی شهرستان های نهبندان و سربیشه اشاره کرد و تصریح نمود: برای بهره برداری از این ذخایر، نیاز به سرمایه گذاری هلدینگ های اقتصادی توانمند و با پیشینه خوب داریم.
ملانوری متذکر شد: سرمایه های مردمی استان در حال حاضر به سپرده های بانکی تبدیل شده اند که آورده های آن در جاهای دیگر هزینه می شود و برای خود منطقه هیچ سودی به همراه ندارد.
وی تأکید کرد: حضور و فعالیت هلدینگ های اقتصادی ، سرمایه گذاری ها را هدفدار کرده، باعث ترغیب مردم به سوق دادن سرمایه های اندکشان به سمت فعالیت های صنعتی و معدنی می شود.
استاندار، به سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان در سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: این سفر به تدوین سند توسعه نهبندان منجر شد که متأسفانه به طور کامل عملیاتی نشده است.
ملانوری ادامه داد: با ورود سرمایه گذاران و ترغیب آنها به حضور در این شهرستان، ضمن کمک به درآمدزایی مردم، می توان توسعه نهبندان را نیز انتظار داشت.
وی با اشاره به ظرفیت مرز مشترک استان با افغانستان خاطرنشان کرد: در افغانستان هم ذخایر معدنی فراوانی داریم که می توان با توسعه صنایع فرآوری در داخل کشور، از ظرفیت این ذخایر نیز استفاده کرد.
به گفته وی؛ بنا به مذاکراتی که صورت گرفته، افغانستان تمایل به سرمایه گذاری مشترک با ما دارد.
استاندار در ادامه به مهیا بودن شرایط استان برای استقبال از سرمایه گذاران در زمینه های مختلف تأکید کرد و گفت: با عنایت به اقداماتی که درخصوص معرفی ظرفیت های استان صورت گرفته، سرمایه گذاران زیادی برای حضور و فعالیت اعلام آمادگی نموده اند.
ملانوری متذکر شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با تسهیل شرایط، این سرمایه گذاری ها را تسریع نماید.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که در محل وزارتخانه با هدف توسعه ظرفیت های معدنی و بررسی راهکارهای استفاده از پتانسیل هلدینگ های اقتصادی در رونق صنایع معدنی خراسان جنوبی برگزار شد، با حضور جعفری مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، کریم نژاد معاون مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ملابیگی مدیرکل امور اکتشافات وزارت صمت، دکتر نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی  فلاح مدیر هامل شرکت گهر زمین و جرجانی مدیرکل صمت استان همراه بود ، مقرر گردید زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی مانند گهر زمین  در استان ، بزودی فراهم گردد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز