سید علی آقازاده:

هشت درصد از جمعیت استان مرکزی در برابر کرونا واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۳:۳۹:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۸۴۳۲
هشت درصد از جمعیت استان مرکزی در برابر کرونا واکسینه شدند
استاندار مرکزی گفت: هشت درصد از جمعیت نقاط مختلف این استان در گروه‌های سنی هدف اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: میانگین شاخص واکسیناسیون کرونا در کشور کمتر از پنج درصد است و استان مرکزی در این راستا عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید واکسن کووبرکت به مرحله انبوه رسیده و از هفته گذشته تزریق آن وارد چرخه واکسیناسیون کشور شده، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی فرآیند واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی شتاب بیشتری به خود بگیرد و در مدت زمان کوتاهی شمار قابل توجهی از مردم در برابر کووید ۱۹ ایمن‌سازی شوند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز واکسن کووبرکت را دریافت کردند که این مهم نشان از اعتماد و توجه ویره معظم‌له به دانش و فناوری بومی دارد.
آقازاده بیان کرد: مقایسه آمارها و ارقام هفته چهارم خرداد ماه جاری نسبت به سوم، نشان از روند افزایشی آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و شمار جان‌باختگان کرونا دارد که شواهد موج پنجم کرونا از استان‌های جنوبی مشاهده شده و به نواحی مرکزی ایران رسیده و به زودی تمام کشور را درگیر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در صورتی که روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی تداوم داشته باشد، ستاد مدیریت کرونا مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌ها است، بنابراین از طیف‌های مردم انتظار می‌رود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده مستمر از ماسک مواجه شدن استان با موج پنجم کرونا را به تاخیر بیندازند.
استاندار مرکزی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده برخی آئین‌های مذهبی بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حسینیه محله کرهرود اراک برگزار می‌شود که فرماندار وظیفه دارد با برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان و معتمدان محلی و امام جمعه سنجان نسبت به تعطیل کردن این مراسم تا رسیدن به شرایط سفید کرونایی اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز