استاندار مرکزی:

دستگاه قضایی نقش موثری در تامین امنیت کشور دارد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۰:۵۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۸۷۹۱
دستگاه قضایی نقش موثری در تامین امنیت کشور دارد
استاندار مرکزی گفت: قوه قضائیه با برنامه‌ریزی‌ کارشناسی و تدابیر حکیمانه در مقابله با مفسدان اجتماعی موفق عمل کرده و ستون امنیت پایدار کشور است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در اراک، افزود: تامین امنیت کشور را نباید تنها در حیطه اختیارات نهادهای امنیتی و نظامی دانست و فعالیت دستگاه قضایی نقش موثری در این امر مهم دارد که باید در جامعه برجسته‌سازی شود و قدردان آن بود.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی کشور علاوه بر وظایف ذاتی خود در امور مهمی از جمله رونق و جهش تولید، اقتصاد مقاومتی وحفظ و حراست از اموال عمومی در مقابل مفسدان اقتصادی وارد شده و با وجود اینکه سالانه بیش از ۱۰ درصد پرونده‌های ورودی‌ این نهاد افزایش پیدا می‌کند اما، در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به‌خصوص در حوزه اقتصاد عملکرد قابل توجهی دارد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: با تدوین سند تحول قضایی اتفاقات مهمی در تحول قوانین، ضوابط و بررسی پرونده‌ها افتاده است که اجرای کامل این سند ارزشمند در مدت زمانی کوتاه دستگاه عدلیه کشور را متحول می‌کند.
آقازاده با اشاره به هفتم تیر و سالروز شهادت دکتر بهشتی نیز گفت: تابستان سال ۱۳۶۰ یکی از دوران غم انگیز تاریخ انقلاب اسلامی است که علاوه بر به شهادت رسیدن بیش از یک‌هزار نفر از هموطنانمان، نسبت به مقامات بلندپایه انقلاب اسلامی از جمله مقامات معظم رهبری نیز سوءقصد شد.
وی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال نیز گفت: با وجود شرایط دشوار اقتصادی و معیشتی، حدود نیمی از واجدان شرایط به پای صندوق های رای آمدند و دشمنان را ناامید کردند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: شمار پرونده‌های مختومه قضایی استان مرکزی در سال ۹۹ با وجود کمبود ۴۰ درصدی نیروی انسانی در بخش قضایی و بیش از ۵۰ درصد در بخش اداری یک‌هزار و ۷۳۹ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است. 
حجت‌الاسلام سید«عبدالمهدی موسوی» افزود: مجموع تثبیت اراضی ملی در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰۰ هزار هکتار بود که این مهم در سال ۱۳۹۹ به بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار رسید و این اقدام ارزشمند نشان از فعالیت گسترده و دلسوزانه سازمان ثبت اسناد استان است. 
وی ادامه داد: هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیند دادرسی از ارکان سند تحول دستگاه عدلیه است که این مهم در استان مرکزی با حداکثر سرعت و با تکمیل تجهیزات و زیرساخت‌های لازم در حال اجرا است این‌ها همه توفیقات خوب قوه قضاییه به‌عنوان سرمایه مهم نظام اسلامی است.

 

نظر شما