نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

قانون اساسی یادگار ارزشمند شهید بهشتی است 

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۱:۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۸۷۹۹
قانون اساسی یادگار ارزشمند شهید بهشتی است 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حادثه هفتم تیر سند حقانیت نظام اسلامی است که در جریان آن ۷۲ تن از بهترین یاران انقلاب به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

به گزارش برنا از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی  در همایش گرامیداشت قوه قضائیه در اراک، افزود: حادثه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ که به‌عنوان انقلاب سوم معرفی شد، دست تمامی غرب‌گرایان و عناصر احزاب مختلفی همچون نهضت آزادی، ملی‌گرایان را از منافع ملی حذف کرد.
وی ادامه داد: هفته قوه قضائیه فرصت ارزشمندی برای بازبینی کارنامه ۴۲ ساله دستگاه عدلیه کشور و برنامه‌ریزی برای گام دوم انقلاب و خدمت‌رسانی بهنگام و کارشناسی به آحاد ملت است.
امام جمعه اراک، تجلیل از شهید بهشتی را به‌عنوان معمار بزرگ‌ دستگاه قضایی کشور، تقدیر از یک مکتب عنوان کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار معتقد بود که اسلام در تمامی حوزه‌های حقوقی، هویت فرهنگی، حقوق عامه و حقوق بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قانون اساسی نیز از طرف این شهید والامقام تدوین شد که امروز مایه عزت و اقتدار ایران اسلامی است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: قانون اساسی یادگار ارزشمند شهید بهشتی است که بعد از ۴۰ سال اگر چه در برخی از مواد نیازمند اصلاح است اما، به لحاظ ساختاری سند ارزشمند و چراغ راه مسئولان در نظام اسلامی محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: فکر سازماندهی شده، مدیریت در جریان انقلاب، اخلاص در عمل، باتقوایی و آینده‌نگری از ویژگی‌های شهید بهشتی بود که شهادت مظلومانه‌اش ماهیت جریان‌های معاند و کجرو را در انقلاب اسلامی برملا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، شناسایی سرشاخه‌های فساد در کشور را از مهمترین وظایف دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی وطیفه دارند در این امر خطیر دستگاه عدلیه کشور را پشتیبانی کنند.
آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی گسترش فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلافات مردم را از عوامل تاثیرگذار در ایجاد امنیت پایدار جامعه دانست و بیان کرد: دستگاه قضایی کشور وظیفه دارد با تقویت شوراهای حل اختلاف زمینه گسترش این فرهنگ را در جامعه فراهم کند.
وی در ادامه سخنان خود از حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال تقدیر کرد و گفت: رئیس جمهوری نظام اسلامی پرچمدار هویت دینی و اخلاقی جامعه محسوب می‌شود و باید تقویت فرهنگ لایه‌های مختلف جامعه را در اولویت فعالیت خود قرار دهد چرا که سرمایه‌گذاری در فرهنگ حلال مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز