استاندار خراسان جنوبی:

وظیفه ما رفع موانع از مسیر تولید و کمک به رونق تولید است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۱:۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۹۹۱۸۲
وظیفه ما رفع موانع از مسیر تولید و کمک به رونق تولید است
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: وظیفه ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، رفع موانع و کمک به رونق تولید است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطر نشان کرد: ما مکلف هستیم اگر در جریان تولید، مانعی هست، رفع نماییم تا تولید رونق بیشتری بگیرد و با کندی مواجه نشود.
وی تصریح نمود: شرایط حاکم بر کشور و وجود تحریم ها، شکل گیری کارگروه ها، ستادها، کمیته ها و سیاست هایی این چنینی را رقم زده وگرنه اگر روال طبیعی بود و اقتصاد کشور بر اساس علمی که در دانشگاه خوانده ایم، پیش می رفت که نیاز به این جلسات نبود.
به گفته وی؛ تدبیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) درخصوص ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز در همین راستا می باشد.
استاندار با تأکید بر این که معادن از محورهای توسعه خراسان جنوبی هستند، گفت: با عنایت به ظرفیتی که در استان وجود دارد، ما باید به بهره برداری از معادن و فعال شدن آن ها کمک کنیم.
ملانوری به مشکلات دو معدن سامان کاوش و ممرادکو در طبس اشاره کرد و تصریح نمود: کارگروه برای بررسی تمام موارد مطرح شده توسط این دو مجموعه و سازمان توسعه و نیز سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از دیگر سو، یک هفته مهلت تعیین نماید.
وی ادامه داد: مباحث کارشناسی بعد از بررسی های کامل در جلسه ای فوق العاده مطرح شده و تصمیم گیری های نهایی اعلام گردد.
استاندار در ادامه به موضوع مشکلات برخی واحدهای تولیدی با شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده های نفتی پرداخت .
ملانوری بعد از استماع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی در بحث تأمین گاز و نفت گاز، بر همراهی با واحدهای تولیدی و تسهیل شرایط برای رفع نیازشان تدکید کرد.
وی با تأکید بر این که در بحث ظرفیت سنجی نیاز گاز واحدها، نظر کارشناسی گاز باید ملاک باشد، اظهار داشت: شرکت گاز مکلف است بعد از ارائه مجوزهای استعلامات توسط واحدها، ظرف ۴۸ ساعت نسبت به نصب علمک واحد تولیدی اقدام نماید.
به گفته وی؛ هر پروانه بهره برداری می بایست یک انشعاب گاز دریافت کند و شرکت گاز مکلف است در این زمینه همراهی های لازم را انجام دهد.
استاندار با اشاره به گلایه های مطرح شده متذکر شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بررسی های لازم را صورت دهد و چنانچه واحدی نتوانسته انشعاب گاز دریافت کند، همه موارد را احصا نموده به شرکت گاز ارائه نماید.
ملانوری گفت: شرکت گاز باید ظرف ۴۸ ساعت، نسبت به نصب انشعاب همه موارد به صورت یکجا اقدام نماید.
وی تأکید نمود: هر سرمایه گذار بعد از دریافت جواز تأسیس و انجام کارهای مقدماتی می تواند با هماهنگی صمت و شرکت گاز از انشعاب گاز بهره مند شود.
استاندار درخصوص دستورکار تأمین سوخت معادن نیز گفت: واحدهای معدنی می بایست درخواست سهمیه سوخت مورد نیاز خود را به صورت سه ماهه در سامانه ثبت نمایند اما خرید سوخت هم ماهانه انجام شود.
ملانوری متذکر شد: شرکت نفت مکلف است درخواست ها را سه روزه پیگیری نموده و به شرکت های طرف قرارداد نیز توصیه کند که در حمل فرآورده ها تسریع نمایند.
شایان ذکر است؛ بررسی مشکلات واحدهای تولیدی سامان کاوش طبس و گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو) و نیز مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی با شرکت های گاز و پخش فرآورده های نفتی استان از دستور کارهای این جلسه بود که با حضور نمایندگان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، کلیه اعضا، مدیرعامل شرکت گاز و مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی همراه بود

 

نظر شما