معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور:

سند توسعه صنعتی کردستان با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۱:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۹۷۶۴
سند توسعه صنعتی کردستان با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: سندهای توسعه صنعتی و اقتصادی در استان های سیستان و بلوچستان و فارس به عنوان معین اقتصاد مقاومتی و همچنین سند توسعه کردستان با پیشرفت مناسبی در حال اجرا هستند.

به گزارش برنا از اراک ، بابک دین پرست در پایان سفر به شهرستان های زرندیه و ساوه و بازدید از ۲ واحد تولیدی در این مناطق به خبرنگاران، گفت: بر اساس دستور وزیر کشور برخی اسناد در مورد مناطق کمتر برخوردار را در دست پیگیری داریم و در استانهای فارس و سیستان و بلوچستان که به عنوان معین اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهوری مشخص شده اند، سند پیشران و توسعه تهیه شد که با تایید و ابلاغ ریاست جمهوری وارد فاز اجرا شده اند و تاکنون هم روند پیشرفت مناسبی دارند.

وی اظهار داشت: سند محرومیت زدایی منطقه بلوچستان به صورت اضطراری تهیه شد که بیش از ۵۰۰ بند دارد و یک سند هم برای توسعه منطقه سیستان تهیه کردیم که ۱۱۰ عنوان دارد و در مجموع این سندها ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در مورد سند توسعه استان کردستان نیز، گفت: از چند سال قبل این سند در ۳۰ عنوان طرح بسیار مهم تهیه شد و هفته گذشته نیز برای پیگیری روند اجرایی آن به منطقه سفر کردم و طبق ارزیابی ها تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سایر موارد هم نیاز به تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه دارد که در حال پیگیری است.

دین پرست همچنین سند توسعه جزایر استان هرمزگان را از دیگر برنامه های در دستور کار عنوان کرد و گفت: هفته آینده برای بررسی آخرین وضعیت اجرای این سند به منطقه خواهم رفت.

به گفته او در قالب سند پیشران و محرومیت زدایی نیز ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور مشخص شده اند که روند اجرای برنامه های این مناطق از سوی معاونت های مرتبط در دست پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در خصوص هدف از سفر به استان مرکزی و شهرستان های ساوه و زرندیه، گفت: به طور مرتب به همه استان های کشور از جمله مرکزی سفر دارم و امروز عصر هم جلسه مشترک ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل را در استانداری برگزار می کنیم و از چند واحد تولیدی مانند فولاد دشتستان در زرندیه و آرمکو در ساوه بازدید داشتم.

وی اظهار کرد: واحدهای مورد بازدید دارای مشکلات عمده ای از قبیل افزایش میزان سهمیه مواد اولیه دارند که به نظر می رسد طبق ضوابط و مقررات امکان افزایش سهمیه کنونی وجود دارد و این موضوع از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری خواهد شد.

دین پرست افزود: مشکل قطعی برق که مشمول بسیاری از وحدهای تولیدی کشور است نیز از دیگر موارد مطرح شده از سوی صاحبان صنایع مورد بازدید است که در زرندیه قرار بر این شد که سهمیه قطعی برقی که به صورت توافقی میان مدیران صنایع و برق منطقه ای تعیین شده است با تعامل پیگیری شود از جمله آن دسته از صنایعی که دارای دیزل ژنراتور هستند در زمان اتصال شبکه برق که این دستگاههای غیرفعال است، آنها را به شبکه متصل کنند و به شبکه برق رسانی کمک کنند و به تناسب آن هم تلاش خواهیم کرد که از میزان زمان قطعی برق بکاهیم.

وی در مورد مشکلات یکی از واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه که در زمینه تولید انواع رادیاتور اتومبیل فعالیت می کند، گفت: در گزارشی که از سوی استانداری مرکزی در این خصوص به ما رسیده است مواردی از قبیل تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و همچنین موضوع اختلاف نرخ ارز بیان شده است که آنها را پیگیری می کنیم و تا حد امکان نسبت به رفع این مشکلات اقدام می کنیم.

 

نظر شما