سید علی آقازاده:

مجمع خیران مدرسه ساز و سلامت استان مرکزی از اثرگذارترین مجمع‌های فعال در کشور هستند

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۳:۴۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۹۸۹۲
مجمع خیران مدرسه ساز و سلامت استان مرکزی از اثرگذارترین مجمع‌های فعال در کشور هستند
استاندار مرکزی گفت: خیران کشورهای مختلف از جمله کانادا، آمریکا و حاشیه خلیج فارس در دوران ۱۷ ماهه شیوع کرونا، تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های این استان را به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال تامین کردند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در آیین رونمایی از کتاب « اندیشه های ماندگار» و سردیس‌های موزه شهاب سنگ در نراق افزود: این خیران نیک اندیش در سه نقطه از استان مرکزی نیز در حال ساخت بیمارستان هستند.
وی بیان کرد: کمک به شهروندان ریشه در فرهنگ تاریخی مردم دارد و در دوران مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی فرهنگ احداث اماکن آموزشی و بهداشتی در بین افرادی که درارای تمکن مالی بودند، وجود داشته است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: مجمع خیران مدرسه ساز و خیران سلامت استان مرکزی از اثرگذارترین مجمع‌های فعال در کشور هستند.
آقازاده با اشاره به حادثه فرود شهاب سنگ در یک مدرسه شهر نراق گفت: این حادثه بی سابقه است و در طول ۵۰ سال از وقوع آن هنوز تکرار نشده است.
وی، فرود شهاب سنگ در نراق را توجه خداوند به این شهر دانست و بیان کرد: این حادثه که در یک مدرسه خیرساز رخ داد، این مکان آموزشی را به کانون گردشگری داخلی و خارجی تبدیل کرد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: موزه شهاب سنگ نراق با تبلیغ و اطلاع رسانی در جامعه از طریق رسانه‌های جمعی می‌تواند پس از کرونا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی، نراق را مهد زنان و مردان مشهور در حوزه‌های علمی، دینی و فرهنگی بیان کرد و گفت: پرورش افراد متفکر و عالم در این شهر تاریخی همواره جاری و ساری  است.
آقازاده با بیان اینکه نراق رونق روزها و سال‌های گذشته را ندارد، ادامه داد: انتظار می‌رود این شهر تاریخی به دوران اوج خود برگردد و در راسته بازار شهر شرایط کسب و کار و تردد شهروندان فراهم شود.
وی تاکید کرد: نراق، یک شهر تاریخی و پر افتخار در زمینه ایثار و شهادت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی است. 
 استاندار مرکزی تصریح کرد: پس از سه سال تلاش کارشناسان و متخصصان استان مرکزی و شهرستان دلیجان، موزه آبرومندی در محل فرود شهاب سنگ احداث و تکمیل شد.

آقازاده گفت: به منظور بزرگداشت پروفسور «ایرج عشقی» و « عباس معصومی» سردیس آنان از سوی شهرداری نراق ساخته و در این موزه قرار داده شد و در واقع موزه شهاب سنگ این شهر به طور رسمی میزبان گردشگران است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز