فرش قرمز خراسان جنوبی برای سرمایه گذاران

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۱۹:۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۱۰۵۲
فرش قرمز خراسان جنوبی برای سرمایه گذاران
خراسان جنوبی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند و تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضاء شده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، استاندار در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: با اجرای طرح ابتکاری ستاد توسعه خاوران در تلاشیم تا با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی در توسعه اقتصادی استان حضور بخش خصوصی در خراسان جنوبی را آسان کنیم.

آقای ملانوری افزود: در جهت به کارگیری ظرفیت‌های استان برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ، فرش قرمز پهن کرده ایم تا سرمایه‌گذار بخش خصوصی به راحتی و با آسودگی خاطر برای وارد استان شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای شناسایی فرصت‌ها انجام شده گفت: هم اکنون ۵ شرکت بزرگ معدنی و صنعتی کشور از جمله شرکت گوهر زمین، شرکت هواپیمایی ماهان، هلدینگ زرین، قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند.

 

استاندار همچنین گفت: حدود سه هزار میلیارد تومان تاکنون برای ایجاد واحد‌های صنعتی و همچنین در زمینه آسیب‌های اجتماعی با سرمایه گذاران تفاهمنامه امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه مدت اجرای این تفاهم نامه‌ها یک سال است، گفت: هدف از این تفاهم نامه‌ها کمک به فعالیت معادن تعطیل و ایجاد واحد‌های تولیدی، صنعتی و فرآوری محصولات کشاورزی است.

استاندار همچنین در خصوص ورود موج پنجم کرونا به استان و اخذ تصمیمات جدید و برگشت محدودیت‌های احتمالی گفت: با توجه به شرایط کرونایی جدید، روز شنبه جلسه ملی ستاد کرونا برگزار می‌شود که با توجه به وضعیت موجود در خصوص رفت و آمد‌های بین شهری و بین استانی و محدودیت‌های داخلی تصمیم‌گیری‌های جدید ابلاغ خواهد شد.

 

آقای ملانوری با بیان اینکه یکی از محور‌های بزرگ توسعه‌ای استان مرز است گفت: صادرات از پایانه مرزی ماهیرود در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل از آن داشته و اکنون هم فعالیت‌های تجاری در این پایانه برقرار است و با توجه به مدیریت بیماری کرونا با رعایت نکات لازم انجام میشود.

وی افزود: با وجود همه اتفاقات در کشور افغانستان ما همه مبادلات مرزی را انجام می‌دهیم و امنیت مرز و شهرستان‌های مرزی ما هم به طورکامل تأمین است.

وی در خصوص روند طرح‌های توسعه‌ای و زیر ساختی استان نیز گفت: این طرح‌ها با سرعت بیشتری از قبل در حال پیگیری و اجراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز