استاندار خراسان جنوبی:

موتور دوم هواپیمای توسعه استان را هم روشن کرده ایم

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۰۸:۳۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۱۱۴۷
موتور دوم هواپیمای توسعه استان را هم روشن کرده ایم
از اولین روز حضور خود در خراسان جنوبی، شعار تدبیر، تلاش، توسعه را در دستور کار قرار دادیم و در راستای تحقق آن ستاد توسعه خاوران را راه‌اندازی کردیم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، استاندار آقای ملانوری در گفتگو رادیویی بیان کرد: ما روز اول اعلام کردیم، هواپیما، همان هواپیماست، فقط خلبانش عوض شده و امروز اعلام می کنم نه تنها همان هواپیما در حال حرکت است که موتور دوم آن را هم روشن کرده ایم که کارها با شتاب بیشتری دنبال شوند
در قالب نهضت گلخانه‌ای برای ایجاد ۷۰۰ هکتار فضای گلخانه در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی کرده ایم و همین جا هم اعلام می شود که این گلخانه ها آماده واگذاری است و متقاضیان می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی از این ظرفیت استفاده کنند.
تکمیل زنجیره طرح هاب منطقه ای شتر نیز در راستای سودآوری و درآمدزایی برای فعالان این حوزه در اولویت برنامه ها قرار دارد، طی نشستی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مذاکراتی درخصوص تفاهم نامه طرح هاب شتر صورت گرفت و بخشی از این طرح به زودی به بهره برداری می رسد.
در مورد سیل سال ۹۹ و به جهت جبران خسارات بحرانی که برای خراسان جنوبی به همراه داشت، پیگیر اخذ اعتبارات بودیم و توانستیم به عنوان تنها استان، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بگیریم.
موضوع راه آهن از دیگر مباحث کلیدی استان است، برای تسریع در روند اجرای کار در پروژه راه‌آهن استان، تشکیل جلسه با صندوق توسعه ملی، بانک‌های عامل و کنسرسیوم ریلی را دنبال کردیم و خوشبختانه کار با شتاب در حال انجام است.
کارخانه فولاد در بحث تأمین برق و گاز مشکل داشت ولی با پیگیری هایی که انجام شد، این مشکل قبل از سال برطرف شد و قرار بود خط احیای کارخانه، بهمن ماه به طور رسمی به بهره برداری برسد. وقوع یک حادثه آتش سوزی کار را متوقف کرد اما مشکلات برطرف شده و بر اساس پیگیری هایی که انجام داده ایم، قول گرفته ایم که خط احیا تا پایان تیرماه به بهره برداری برسد.
انجام این اقدامات نشان می دهد که مدیران همچنان دغدغه دارند و ما مدام در حال پیگیری هستیم و این طور نیست که نشسته باشیم و اقدامی انجام ندهیم، بنده با مدیران نشسته مخالفم، این نگاه را که چون به آخر دولت رسیده ایم و نباید ادامه بدهیم را اشتباه می دانم، بنده مسئولیت دارم ولو برای یک ماه، پس باید وظایف خود را آن طور که بایسته و شایسته است، ادامه دهم.
سال گذشته هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی داشتیم که حدود ۶۰- ۷۰ درصد آن، کمتر از هزار میلیارد تومان تخصیص یافت اما طی همین ۶ ماه گذشته، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده که در ستاد توسعه خاوران رقم خورده است.
ستاد توسعه خاوران، دقیقاً همان چیزی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از ما انتظار دارند.
همین الان در ستاد توسعه خاوران، نزدیک ۲۰۰ ایده دانش آموزی از آموزش و پرورش گرفتیم که این اقدام باعث می شود، نوجوانان امروز ما اعتماد به نفس، جرأت و جسارت پیدا کنند و از آن فرار نخبگانی جلوگیری شود.
در برنامه های ستاد، فرهنگ، اجتماع، سیاست و امنیت را در کنار هم دیده ایم، در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حوزه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهیم، مثلاً پشتیبانی از نجمه خدمتی تنها دارنده سهمیه المپیکی استان یکی از این اقدامات است.
استقرار ۱۵ روحانی در ۱۵۰ مدرسه برای پاسخ به ابهامات دانش آموزان ، تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس ، ساخت زائرسرا و ... تنها بخش هایی از حوزه های اجتماعی است که در قالب تفاهم نامه های ستاد اجرایی شده اند

همچنین در ادامه افزود: در دیدار ۲ ماه گذشته با وزیر در این خصوص بحث و رایزنی شد و مقرر گشت تا پایان دولت تمامی روستاهای فاقد پوشش استان را به اینترنت ۳G و ۴G ارتقاء دهیم.گزارش دو هفته گذشته مدیرکل ارتباطات استان این گونه بود که بعد از آن دیدار، تجهیزات به طور مرتب در حال ارسال به استان و نصب در مناطق مختلف می باشند و امیدواریم بتوانیم نهایت تا پایان مرداد یا اوایل شهریور، وضعیت مطلوبی را به لحاظ ایجاد ارتباط تلفن همراه و هم ارتقاء سطح اینترنت در استان شاهد باشیم.
با پیگیری هایی که برای رفع این مشکل صورت گرفت، بنا به گزارش جهاد کشاورزی حدود ۴ یا ۵ برابر دوره مشابه سال قبل، نهاده دامی تأمین و در بین دامداران توزیع شده است.
موضوع خرید دام مازاد عشایر و دامداران دامداران از ۲۵ خرداد شروع شده و به ازای هر کیلو دام زنده، ۳ کیلو نهاده به دامداران تحویل می شود.
مدیریت بیماری کرونا، تیغه ای دو لبه است، اگر برای کنترل بیماری محدودیت هایی اعمال می شدف خسارت ها و ضررهایی را برای اقشار و گروه هایی به همراه داشت اما همراهی های مردم، اصناف و بازاریان سبب شد با همه مشکلاتی که داشتیم، میریت بیماری در استان، نمره قبولی بگیرد.
با توجه به احتمال ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی، مراقبت های ویژه ای در مرز ماهیرود انجام شد و خوشبختانه موردی از ابتلا به ویروس هندی تا این لحظه نداریم.
با توجه به افزایش آمار بیماران در استان سیستان و بلوچستان و با وجود ترددهایی که بین دو استان هست، احتمال افزایش آمار در خراسان جنوبی نیز وجود دارد به همین دلیل طی مکاتبه ای با ستاد ملی کرونا، درخواست محدود کردن ترددها را ارائه نموده ایم، روز شنبه هم در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.
مردم در شرایط فعلی باید از مسافرت به سیستان و بلوچستان پرهیز نمایند.
اطلاع رسانی توان ما را بالا می برد
بنده به شدت به حوزه رسانه و روابط عمومی و ارتباطات علاقه‌مندم و اعتقاد دارم، به همین دلیل طبق مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، همه مدیران را مکلف به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات خود در رسانه ها کرده ایم.
در پایان از مردم می خواهیم هر کس هر میزان سرمایه ای که دارد را به میدان تولید بیاورد .
استفاده از سرمایه های خرد به اقتصاد استان قدرت می دهد و زمینه های اشتغال فرزندان را فرهم می آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز