با همت استاندار انجام گرفت:

۲۰۲۱۰میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۵۷۵۰نفر حاصل جلسات ستاد توسعه خاوران استان

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۰۸:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۱۶۶۲
ازابتدای راه اندازی ستاد توسعه خاوران استان تاکنون 12 طرح با مبلغ 20210 میلیارد ریال سرمایه گذاری در سطح استان انجام گرفته است

 به گزارش برنا خراسان جنوبی، علی اکبر اکبری راد مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی در هفتمین کمیته جذب سرمایه گذاران ستاد توسعه خاوران استان با اعلام این خبر گفت با اجرای این 12 طرح که در حال حاضر عملیات اجرایی آنها آغاز گردید ه است 5750شغل در سطح استان ایجاد خواهد شد. وی یکی از وظایف و اهداف ستاد توسعه خاوران استان را شناسایی فعالان بخش خصوصی دارای سرمایه های علمی، اقتصادی، فنی وجذب آنان برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف اعلام کرد و گفت در همین راستا کمیته جذب وحمایت از سرمایه گذاران ذیل ستاد توسعه خاوران استان تشکیل شده که اقدامات موثری در جذب سرمایه گذاران انجام گرفته است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت علاوه بر 12 طرح که تفاهم نامه اجرایی آن ها فی مابین استاندار و بخش خصوصی مبادله گردیده وعملیات اجرایی آنها آغاز شده است با رأیزنی های مستمر استاندار در تهران و مرکز استان، سرمایه گذارانی برای طرح های کائولن، توسعه صنعت فرش، ایجاد کمپ های بیابانی وگردشگری، تولبد کاغذ (کربنات کلسیم) و... وهمچنین حضور هلدینگ های سرمایه گذاری استان قدس رضوی، گروه هلدینگ اتکا و..، اعلام آمادگی کردند که بزودی تفاهم نامه های مربوطه مبادله وعملیات اجرایی طرحهای سرمایه گذاری آغاز خواهد شد. اکبری راد با اشاره به نقش موثربانک ها در توسعه استان ورونق تولید از برگزاری شورای هماهنگی بانک‌ها ی استان با موضوع تامین تسهیلات خبرداد و گفت با توجه به شناسایی 101طرح سرمایه گذاری توسط کمیته شناسایی فرصت ها و مزیت‌های سرمایه گذاری استان گفت این طرح‌ها شامل 33طرح کشاورزی، 7طرح گردشگری، 3طرح نیروی در حوزه نیروگاه های خورشیدی و بادی و58 طرح صنعتی میباشد که ضرورت دارد بانک های عامل استان در جهت تامین تسهیلات مشارکت لازم را داشته باشند.

اکبری راد با درخواست از فعالان بخش خصوصی دارای سرمایه در همه حوزه ها بویژه حوزه مالی به منابع ومصارف بانکی استان اشاره کرد وگفت بایستی ضمن اینکه بایستی نسبت مصارف به منابع را به حد استاندارد برسانیم ودر سال 1400 نسبت مصارف به منابع را ارتقاء دهیم تلاش کنیم تا سرمایه های استان را در خدمت توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان قرار دهیم. وی با اشاره به اینکه که بدستور استاندار ومصوبه ستاد توسعه خاوران استان قرارگاه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با مسولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل شده است گفت قرار هست در این قرارگاه مشکلات و موانع که بر سرراه سرمایه گذاران هست یا موانع خودساخته ای که بعضا مشاهده می‌شود مطرح وروان سازی کرده و حل ومرتفع نماییم.

اکبری راد با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری گفت رسانه های استان اعم از جراید، روزنامه هاو صداوسیمای مرکز استان می‌توانند در این فرهنگ سازی نقش موثری داشته باشند وشعار سال را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند. وی با تشکر از اصحاب رسانه و جراید استان گفت صداوسیما وجراید استان اقدامات خوبی انجام داده اند که ضرورت دارد این موضوع ادامه یابد. اکبری راد بر تسهیل فرایند های لازم برای جذب سرمایه گذاران تاکیذ کرد و گفت هماهنگی بین دستگاه‌ های آجر رایی وبخش خصوصی وایجاد فضای همدلی وامید آفرینی می‌تواند بر تقویت حضور سرمایه گذاران افزوده وشرایط امنی برای سرمایه گذاران فراهم گردد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز